جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و موثر در سطح کشور است
کد خبر: 3913621
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
عضو خبرگان رهبری:

جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و موثر در سطح کشور است

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در استان قم بسیار پرتلاش فعالیت دارد، گفت: جهاد دانشگاهی یک‌نهاد انقلابی است و در خط انقلاب حرکت می‌کند، برای ایستادن تلاش کرده و موجبات رشد علمی پژوهشی جامعه را فراهم می‌کند.

جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و موثر در سطح کشور استحجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی متولد انقلاب است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی درعین‌حالی که فعالیتش را با روحیات جهادی و امدادی پیش می‌برد از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز در سطح کشور مؤثر است.
وی ادامه داد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی درزمینهٔ سلول‌های بنیادی و اصلاح روش باروری برای افراد نابارور اقدامات بسیار مؤثری بوده است و به دنبال ایجاد الگوهای جدید در تولید علم و پیشرفت بر اساس و معیارهای دینی و ارزشی است.
رئیس دانشگاه قم افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و پرورش افرادی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند دوره‌های آموزشی بسیار مفیدی را برگزار می‌کند تا دانشجویان هنگام فارغ‌التحصیلی بتوانند با حرفه‌های مختلف وارد بازار کار شوند؛ و ثمرات ارزشمندی نیز از همکاری دانشگاه قم و واحد جهاد دانشگاهی ایجادشده است.
حجت‌الاسلام دیرباز گفت: جهاد دانشگاهی با استفاده از درآمدهای بخش خصوصی فعال‌تر شده و می‌تواند روی پای خودش ایستاده و درآمدزایی داشته باشد که این مهم قدم بزرگی است؛ جهاد دانشگاهی در سال جهش و رونق تولید به سهم خودش اقداماتی انجام داده ازجمله آموزش راهکارهای ارتقا تولید و کیفیت و افزایش سطح تولید را در برنامه خودش داشته است.
وی با ابراز تشکر از مجموعه جهاد دانشگاهی قم و دکتر حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، تصریح کرد: این مجموعه در استان قم بسیار پرتلاش هستند و در امور فرهنگی و قرآنی هم اقدامات چشم‌گیری داشتند.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در سراسر کشور تعامل علمی و پژوهشی خوبی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دارد، بیان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این ایام ویروس کرونا نیز در پویش همدلی و کمک‌ها مؤمنانه، تولید و تجهیزات پزشکی و کمک به افزایش تولید این تجهیزات اقدامات خوبی داشتند.
دیرباز ابراز کرد: جهاد دانشگاهی یک‌نهاد انقلابی است و در خط انقلاب حرکت می‌کند و برای ایستادن تلاش کرده و موجبات رشد علمی پژوهشی جامعه را فراهم می‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک، همکاری میان دانشگاه قم و مجموعه جهاد دانشگاهی واحد استان قم ارتقا یافته و شاهد رشد و بالندگی بیشتر جوانان آینده‌ساز کشور و استان باشیم.
انتهای پیام
captcha