نهادهای فرهنگ‌ساز در زمینه حجاب و عفاف کم‌کاری کرده‌اند
کد خبر: 3910126
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام حسینی قمی:

نهادهای فرهنگ‌ساز در زمینه حجاب و عفاف کم‌کاری کرده‌اند

کارشناس برنامه‌های معارفی با اشاره به کم‌کاری نهادهای فرهنگ‌ساز در زمینه حجاب و عفاف، گفت: رسانه‌ها در این زمینه بسیار تأثیرگذار هستند، با این وجود برخی از تولیداتی که در رسانه‌ها و شبکه خانگی پخش می‌شود بدترین و زننده‌ترین دیالوگ‌ها و آرایش‌ها را دارد.

نهادهای فرهنگ‌ساز در زمینه حجاب و عفاف کم‌کاری کرده‌اندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی، 22 تیر طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، با اشاره به آغاز هفته حجاب و عفاف، ابراز کرد: این هفته به مناسبت قیام مردم متدین مشهد که جان خود را برای دفاع از حجاب بر علیه قانون کشف حجاب رضاشاه، فدا کرده‌اند نام‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه خانواده‌های زیادی به خاطر کشف حجاب رضاشاه از ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کردند، افزود: حجاب لایه‌های فراوانی دارد و بانوان و دخترها، خانواده‌ها، جامعه، نظام و حکومت ما باید اهمیت زیادی برای این مسأله قائل شوند و اگر می‌خواهیم حجاب و عفاف را در ایران ببینیم حداقل دولت باید از ادارات خود شروع کند.
سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به وضع نامناسب برخی از شهرها در مورد حجاب و عفاف، گفت: اکنون همه مردم اهل امر به معروف و نهی از منکر نیستند و برخی هم آداب و شرایط امر به معروف و نهی از منکر را فرا نگرفته و دستگاه‌های مرتبط نیز به این موضوع توجه ویژه ندارد.
وی با اشاره به کم‌کاری نهادهای فرهنگ‌ساز در زمینه حجاب و عفاف، ادامه داد: رسانه‌ها در این زمینه بسیار تأثیرگذار هستند، با این وجود برخی از تولیداتی که در رسانه‌ها و شبکه خانگی پخش می‌شود بدترین و زننده‌ترین دیالوگ‌ها و آرایش‌ها را دارد؛ اکنون این نوع سریال‌ها مجوز می‌گیرند و در خانه‌ها پخش می‌شود.
حسینی قمی با تأکید بر اینکه دوری از عفاف و حجاب منکر است و باید نسبت به آن حساسیت به خرج داد، افزود: منکرهای بسیار بدتری هم در کشور وجود دارد و بالاترین منکر در جمهوری اسلامی سیستم فساد مالی و رانت‌خواری‌ها است که باید با این فساد به صورت قاطع برخورد شود.
وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین که فقر آدم را به کفر می‌رساند، اظهار کرد: امروز مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و مستأجران با مشکل مواجه هستند که همه باید نسبت به رفع این مشکلات دغدغه‌مند باشیم.
سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: اگر در خانه‌های ما شبکه‌های ماهواره‌ای راه پیدا کرد یقین بدانید که باید با حجاب و عفاف خداحافظی کرد و مجالی برای این حرف‌ها باقی نمی‌ماند.
وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین در حکمت ۳۷۰ نهج‌البلاغه در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر می‌فرمایند تمام کارهای خیر به علاوه جهاد در راه خدا اگر با امر به معروف و نهی از منکر مقایسه شوند مانند آب دهان در کنار یک دریای خروشان است و حضرت می‌فرمایند از این بالاتر این است که در برابر یک حاکم ظالم بایستیم و حق را فریاد بزنیم.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ما امروزه حاکم ظالم نداریم ولی ظلم داریم، گفت: این رباخواری‌ها و رشوه‌خواری‌ها ظلم است و فریاد در برابر این‌ها از هر کار خوبی بالاتر است و اگر من بتوانم امر به معروف و نهی از منکر را با شرایطش انجام دهم تازه قابل مقایسه با فریاد در برابر ظالم و ظلم نیست.
وی با بیان اینکه ما مردمی هستیم که برای حفظ حجاب و عفاف قیام کردیم و شهید داده‌ایم و عده‌ای از مردم از ایران فرار کردند تا بتوانند حجاب خود را حفظ کنند، افزود: امروزه سن ازدواج بالا رفته و تعداد زیادی از جوانان در اوج جوانی هستند و شرایط ازدواج ندارند ولی این مجوز گناه نمی‌شود و دختران و پسران باید حضرت معصومه سلام الله علیها را الگوی خود قرار دهند.
انتهای پیام
captcha