وضعیت اقتصادی کنونی فقط به تحریم‌ها مرتبط نیست
کد خبر: 3909988
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

وضعیت اقتصادی کنونی فقط به تحریم‌ها مرتبط نیست

مرجع تقلید شیعیان گفت: اینکه بر قیمت‌ها، نظارتی وجود ندارد و هر ساعت بالا می‌رود ربطی به تحریم ندارد و باید در داخل مدیریت شود.

وضعیت اقتصادی تنها به تحریم مرتبط نیستبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی، مرجع تقلید شیعیان، شامگاه شنبه، 21 تیر ماه در دیدار با یکی از مسئولان گروه‌های جهادی طلاب با اظهار نگرانی شدید از وضعیت معیشت مردم اظهار کرد: مکرر گفتیم مسئولان همه مسائل کشور را با تحریم گره نزنند، ولی واقع مطلب این است که هیچ نظارتی در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها بدون نظارت بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: گاهی دو مغازه مجاور هم یک جنس از یک شرکت را با دو قیمت متفاوت عرضه می‌کنند و یا محصولات داخلی را از کشاورزان زحمتکش به قیمت بسیار کم خریداری می‌کنند،‌ اما به دست مصرف‌کننده با قیمت بالا می‌رسد، این کار دیگر ربطی به تحریم ندارد. باید نظارت و اشراف باشد و یک مدیریت صحیح صورت بگیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: تجربه نشان داده است با همین نیروهای جوان و با همین امکانات می‌توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم؛ البته عده‌ای به دنبال القای این هستند که راه نجات، سازش با آمریکا و غرب است، در حالی که دیدند امریکا چه کرد؛ مگر عده‌ای دنبال همین سازش نبودند، اما همه دیدند آمریکا با قرار داد رسمی تأیید شده خودشان چه کرد و همه چیز را زیر پا گذاشت.

وی تصریح کرد: اعتماد مجدد به آمریکا و غرب با این خیانت‌ها و بدعهدی‌ها قابل پذیرش نیست و باید به جای دل دادن به غرب و آمریکا به نیروهای خودی اعتماد کرد البته نه به این معنا که با دنیا قهر باشیم بلکه با در نظر گرفتن عزتمان با کشورها ارتباط برقرار کنیم که در این میان رژیم صهیونیستی و آمریکا مستثنی هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه به اهمیت جایگاه ولایت فقیه پرداخت و اظهار کرد: در این سال‌های اخیر رهبری شعار سال را معمولاً اقتصادی بیان کردند و نقشه راه برای اجرای مسئولان بیان داشتند از جمله حمایت از کالای ایرانی، تولید داخلی، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی اما باید دید آیا مسئولان به وظایف خود عمل کردند؟ توصیه می‌کنم مسئولان از جمله دولت و مجلس هرچه سریعتر به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کنند، نظارت جدی در بازار انجام شود و به کمک هم از این مشکلات عبور کنیم. مردم به ما نامه می‌نویسند که چرا مراجع تذکر نمی‌دهند، در حالی که مراجع و رهبری معظم مکرر تذکر داده و مسئولان را به خدمت به مردم توصیه می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: به عنوان یک طلبه از حوزه قم از مسئولان خواستم و خواهش کردم به این مردم خدمت کنید، این مردم همیشه در صحنه بودند و هستند، این مردم زیر بار ذلت نرفته و نخواهند رفت، این مردم انقلابی هستند نظام و رهبری را دوست دارند، اما مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را ناراحت کرده که باید حل شود.

انتهای پیام
captcha