بررسی چالش‌های پیش‌روی آموزش عالی اسلامی در سایه همه‌گیری کرونا
کد خبر: 3909597
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

بررسی چالش‌های پیش‌روی آموزش عالی اسلامی در سایه همه‌گیری کرونا

شورای جهانی جوامع مسلمان به منظور ارتقای شیوه‌های آموزش اسلامی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سایه همه‌گیری کرونا همایشی را در روز شنبه به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

«شورای جوامع مسلمان» همایش مجازی «آموزش اسلامی بعد کرونا» برگزار می‌کندبه گزارش ایکنا، شورای جهانی جوامع مسلمان که مقر آن در «ابوظبی» پایتخت امارات است، با همکاری انجمن دانشگاههای اسلامی و تعدادی از دانشگاهها، مؤسسات، ارگانها و نهادهای آموزشی، روز شنبه یک همایش علمی - بین‌المللی را با عنوان چالشهای پیش‌روی آموزش عالی اسلامی در سایه بحران کرونا برگزار میکند.

 این همایش که از طریق اپلیکیشن «زوم» و شبکههای اجتماعی برگزار میشود، به پیامدهای بحران کرونا بر آموزش خواهد پرداخت که نقطه عطف جدید و بی‌سابقهای در تاریخ مؤسسات آموزشی در جهان بوده است؛ به گونهای که این مؤسسات مجبور شدند در دوره تعطیلی که توسط دولتها برای حفظ جان شهروندان در شرایط کرونا اعمال شده است، به آموزش از راه دور متوسل شوند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «شارجه 24» شیوع کرونا و محدودیتهای بهداشتی در جوامع، موقعیت جدیدی را ایجاد کرده که کادر آموزش را به تجدیدنظر در سیستم آموزش عالی واداشته است، به گونهای که اهداف، سیستمها، برنامهها، شیوههای تدریس، فعالیتها و نیازهای جهان به آموزش عالی را مورد بررسی جدید قرار میدهند.

«علی راشد النعیمی» رئیس شورای جهانی جوامع مسلمان گفت: همایش بین‌المللی چالشهای پیش‌روی آموزش عالی اسلامی پس از بحران کرونا که به صورت مجازی برگزار میشود به بررسی تحولات در سیستم آموزش عالی اسلامی در سطح جهان خواهد پرداخت.

وی افزود: «در همایش مذکور اشکالات آموزش عالی اسلامی از راه دور مورد بررسی قرار گرفته و پاسخهای قانع کننده و قابل اجرا ارائه خواهد شد؛ همچنین ظرفیتهای نهادهای آموزش عالی در جوامع با محدودیت زیرساختهای لازم برای آموزش از راه دور، ارائه برنامههای آموزشی از طریق ابزارهای فناوری و چگونگی روشهای ارزیابی و امتحانات از راه دور مورد بررسی قرار میگیرد.

شرکت‌کنندگان در این همایش با ارائه مقالات علمی، راه‌کارهای ایجاد دورههای یکپارچه در موضوعات ثابت مانند برنامههای درسی قرآن کریم، سنت پیامبر، اصول و قوانین فقه را مورد بررسی قرار میدهند و از تجربههای پیشگام و روشهای نوین در علوم اجتماعی و انسانی بهره‌مند میشوند.

در این همایش همچنین قرار است، نقش نهادهای بین‌المللی ذیربط در هماهنگی میان دانشگاهها از جمله انجمن دانشگاههای اسلامی و اتحادیه دانشگاههای اسلامی بررسی شود.

خبرنگار: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha