ائتلاف فتح: آمریکا از اقدامات الحشد الشعبی علیه داعش احساس خطر کرد
کد خبر: 3909570
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

ائتلاف فتح: آمریکا از اقدامات الحشد الشعبی علیه داعش احساس خطر کرد

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نسبت به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در این کشور با به‌کارگیری مزدورانش برای به راه انداختن ترورهای سیاسی و سپس متهم کردن نیروهای مقاومت الحشد الشعبی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المعلومه؛ «محمد کریم» عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق گفت: آمریکا با هدف مختل کردن اوضاع فعلی عراق و آسیب‌زدن به الحشد الشعبی، ابزارهای خود را در این کشور به‌ کار گرفته است، زیرا دستاوردهای الحشد الشعبی و پیروزی‌هایی که بر تروریسم در عراق داشته، به مذاق آمریکایی‌ها خوش نیامده است.

«محمد کریم» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» الحشد الشعبی را قدرت پیروز بر اراده آمریکا خواند و گفت: «واشنگتن نسبت به اقدامات الحشد علیه گروهک تروریستی داعش احساس خطر کرد.»

وی افزود:«آمریکا درصدد اعمال فشار بر الحشد الشعبی است، اما در عین حال نمی‌خواهد چند جبهه درگیری ایجاد کند یعنی با استفاده از اراده داخلی مسئولان عراقی، در پی متزلزل کردن وضعیت الحشد است.».

همچنین «محمد البلداوی»، نماینده فراکسیون الفتح، درباره طرح‌های آمریکا برای محدود کردن نقش الحشدالشعبی و ایجاد درگیری‌های داخلی هشدار داد و گفت: «آمریکا می‌خواهد بار دیگر قاتلان ملت عراق را به عرصه سیاسی بازگرداند، به گونه‌ای که شاهد زنجیره‌ای از ترورها باشیم تا دولت آمریکا به هدف خود دست یابد».

یادآوری می‌شود؛ شامگاه روز دوشنبه هفته جاری منابع خبری عراقی از ترور هشام الهاشمی، تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی در این کشور خبر دادند که بلافاصله پس از انتشار این خبر، برخی شبکه‌های وابسته به آمریکا، الحشد الشعبی و گروه‌های وابسته به این سازمان را به انجام این ترور متهم کردند، در حالی که برخی کاربران تلگرامی مرتبط با گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور این تحلیلگر سیاسی مشهور را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام
captcha