پاییز پر خطری در انتظارمان است
کد خبر: 3909451
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
زالی:

پاییز پر خطری در انتظارمان است

فرمانده ستاد کرونای استان تهران، با بیان اینکه فصل پاییز و زمستان را بدون واکسن طی می‌کنیم، گفت: اینکه در انتظار واکسن باشیم خوب است، اما فکر نمی‌کنم حداقل به این زودی در عرصه جهانی شاهد تولید واکسن باشیم.

پاییز پر خطری در انتظار استبه گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت کرونا در کلانشهر تهران، امروز، 18 تیرماه، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه مطالعات ابتدایی خوبی در راستای تهیه واکسن در کشور در حال انجام است، گفت: به دلیل اهمیت این پروژه در حوزه راهبردی، تحقیقاتی و آثار ملی آن، شخص وزیر بهداشت روی این پروژه نظارت مستقیم دارد.

وی افزود: مانند همه جای دنیا محققان کشور ما هم در تلاش برای دستیابی به واکسن هستند. در حال حاضر شاهد اجماع جهانی محققان برای تولید واکسن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: شاید در بهترین حالت بین ۱۲ تا ۱۴ ماه در عرصه جهانی امکان استفاده از واکسن را نداشته باشیم. این یک فرآیند زمانبر است و با محذوریت و محدودیت‌های صنعتی روبه‌رو است. اینکه در انتظار واکسن باشیم خوب است، اما فکر نمی‌کنم حداقل به این زودی در عرصه جهانی شاهد تولید واکسن باشیم.

وی تأکید کرد: امسال فصل پاییز و زمستان را بدون واکسن طی می‌کنیم، لذا پاییزی پر خطر  همراه با ویروس سرما دوست را در پی داریم و باید کماکان استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به عنوان یک راهبرد مراقبتی در دستور کار قرار دهیم.
انتهای پیام
captcha