ویروس فساد از کرونا خطرناک‌تر است
کد خبر: 3908382
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
علیدادی‌سلیمانی:

ویروس فساد از کرونا خطرناک‌تر است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ویروس فساد در درون جامعه از کرونا خطرناک‌تر است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با قدرت و قاطعیت همان‌طور که شروع کرده باید کارش را ادامه دهد.

امام رضا(ع) توانست امامت را همچنان مقدس نگه دارد

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان 13 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نعمت‌های بهشتی گفت: نعمت‌های الهی در سرای دیگر چیزی نیست که در توصیف ما بگنجد و توان فهم اینکه این نعمت‌ها چگونه‌اند را نداریم و تصور آن به این راحتی برای ما مقدور نیست.

وی با بیان اینکه توصیف نعمت‌های بهشتی با زبان و قلم در این دنیا مقدور نیست، افزود: این در آیات متعددی از قرآن کریم مطرح است که انسان‌ها نمی‌توانند نعمت‌های الهی در بهشت را درک کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در موضوع ویروس کرونا سه ضلع در کنار هم کار کردند، بیان کرد: یک ضلع آن سربازان و افسران سلامت بودند که جهاد را شروع کردند و در کنار آن‌ها نیروهای مردمی و نیروهای مسلح در این جهاد دلسوزانه و مجاهدانه شرکت کردند و راه را ادامه دادند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه ضلع دوم مسئولان بودند که با احساس وظیفه آرایش مناسب را راهبری کردند و تمام سعی و کوشش خود را صرف مهار و جلوگیری از گسترش این ویروس کردند، تصریح کرد: ضلع سوم مردم بودند که انصافاً با تمام وجود در این مبارزه شرکت و همراهی کردند.

امام جمعه کرمان با ابراز تأسف از اینکه الان دو ضلع از این مثلث مبارزه با ویروس دچار اشکالاتی شده است، گفت: یک ضلع مسئولان امر هستند که باید این مبارزه را جدی بگیرند و آنجا که نیاز است محدودیت‌ها را اعمال کنند و ضلع دوم مردم هستند که با کمال تأسف گاهی این ویروس را دست کم گرفتند و فکر می‌کنند به پایان رسیده و آمار بالا و تلفاتی که هر روز کاهش پیدا می‌کرد امروز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ویروس فساد در درون جامعه از ویروس کرونا خطرناک‌تر است، اظهار کرد: برای نابودی آن هم، یک مثلث مبارزه با فساد است که می‌تواند آن را از بین ببرد و یکی از اضلاع آن عبارتند از مسئولان و دولت و مجلس که باید قوانین مناسب را وضع و تصویب کنند.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: ضلع دیگر دستگاه قضایی است که با قدرت و قاطعیت همان‌طور که شروع کرده باید ادامه دهد و ضلع سوم مردم هستند که باید اطلاع‌رسانی درست و فسادها را رصد کنند و به اطلاع برسانند تا کشور ما در مبارزه با فسادها و رانت‌ها و رانت‌خواری‌هایی که جامعه را دچار مشکل کرده، موفق شوند.

وی با تبریک ولادت حضرت رضا(ع) اظهار کرد: در 20 سال امامت امام رضا(ع) حادثه‌ای اتفاق افتاد و آزمون بزرگی برای امامت جامعه به وجود آمد که در دوران هیچ امامی اتفاق نیفتاد. آن پنج سالی که امامت امام رضا(ع) در حکومت مأمون بود، پنج سال پرمخاطره و پرچالش بود، در لباس دوست پیشنهاد ولایت‌عهدی را دادند و تمام سعی خود را کردند تا از امامت جامعه قداست‌زدایی کند؛ اما تدبیر امام رضا(ع) در نوع برخورد با این جریان توانست امامت را همچنان مقدس نگه دارد.

انتهای پیام
captcha