جلسه تجلیل از طلاب رنگین پوست حوزه علمیه قم برگزار شد
کد خبر: 3902884
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

جلسه تجلیل از طلاب رنگین پوست حوزه علمیه قم برگزار شد

جلسه تکریم و تجلیل از طلاب رنگین پوست حوزه علمیه قم، 14 خرداد در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و منادی آزادی و برابری در عصر حاضر در مرکز خدمات برگزار شد. 

رفتار با نژادهای مختلف در ایران و آمریکا قابل مقایسه نیستبه گزارش ایکنا از قم، جلسه تکریم و تجلیل از طلاب رنگین پوست حوزه علمیه قم در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و منادی آزادی و برابری در عصر حاضر در مرکز خدمات برگزار شد.
 
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این جلسه با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و گرامی داشت یاد شهدای ۱۵ خرداد، گفت: آرزو می‌کنم بتوانیم جزو سربازان راستین این نهضت الهی باشیم.
 
وی بیان کرد: مسئولیت شما طلاب رنگین پوست بسیار بیشتر از سایرین است؛ چراکه امروز ماهیت کشورهای غربی مشخص شده است و همگان فهمیده‌اند شعارهایی که از راه تبلیغات درباره حقوق بشر سر می‌دهند باطل است و جز فریب چیزی نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: تبلیغات کور و کر کننده غربی‌ها بسیاری را فریفته است و در این شرایط مشخص می‌شود که جز توحش و ظلم چیز دیگری ندارند.
 
وی تصریح کرد: ما باید از فرصت‌هایی که داریم به بهترین شکل استفاده کنیم، خوب درس بخوانیم و مفاهیم اسلام را به خوبی درک کنیم و از طرف دیگر به بهترین شکل صلح و عدالت خواهی اسلام را به مردم دنیا معرفی کنیم.
 
رئیس مرکز خدمات ادامه داد: دموکراسی و حقوق بشر، ابزارهایی است که کشورهای غربی برای تحکیم سلطه و دیکتاتوری خودشان از آنها استفاده می‌کنند؛ مردم در کشورهای غربی به ویژه آمریکا سالیان سال است که با این ابزارها تحت ظلم و ستم هستند.
 
وی گفت: سال‌هاست که مردم مظلوم این مناطق از این نظام‌های نژاد پرستانه رنج می‌برند و ظلم و ستم این نظام‌ها، آنها را به استیصال کشانده است و فریادی نیست که از این مردم مظلوم حمایت کند؛ در این شرایط ندای اسلام است که می‌تواند به مظلومان جهان حیات ببخشد.
 
ربانی اظهار کرد: شما طلاب رنگین پوست که با مکتب اسلام آشنا شده‌اید می‌توانید راهنمای خوب و مبلغ شایسته‌ای برای مردم آن مناطق باشید و آنان را با پیام انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) آشنا کنید.
 
رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: امروز که این ظلم و جنایت بر مردم مظلوم آمریکا تحمیل می‌شود نه سازمان ملل سخنی می‌گوید و نه کشورهای دیگر کاری می‌کنند؛ مردم خودشان احساس بی‌پناهی می‌کنند و به میدان می‌آیند.
 
وی گفت: آمریکایی‌ها تا دیروز برای کشورهای دیگر هیچ مرزی قائل نبودند و حقوق هیچ ملتی را رعایت نمی‌کردند و با فتنه‌انگیزی در تلاش برای اختلاف‌افکنی در میان مردم کشورهای مختلف بودند ولی امروز خودشان به این مشکلات مبتلا شده‌اند.
 
حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: امروز شما طلاب رنگین پوست پیام‌رسان صلح، آزادی و عدالت واقعی هستند و رسالت دارید که پیام اسلام را که دور از این نژادپرستی‌ها است به جهانیان برسانید.
 
وی گفت: در سال ۴۲ درحالی‌که غرب و شرق از نظام استبدادی در ایران حمایت می‌کردند کسی تصور نمی‌کرد نظام اسلامی به پیروزی برسد ولی ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) با دست‌خالی به پیروزی رسید.
 
حجت‌الاسلام کریمی معاون فرهنگی جامعه المصطفی با قدردانی از رئیس مرکز خدمات برای تشکیل این جلسه گفت: در شرایطی که امروز دنیا با آن مواجه است به عنوان پایگاه حوزه و روحانیت و مکتب اهل بیت(ع) وظیفه داریم که پیام عدالت‌خواهی اسلام و حمایت از مظلومان را به گوش مردم دنیا برسانیم.
 
وی بیان کرد: طلاب جامعه المصطفی در شرایط شیوع کرونا که امکان سفر به کشورهای خود و تبلیغ را نداشتند فعالیت خود را در فضای مجازی گسترش دادند و در ماه مبارک رمضان و به ویژه روز قدس به خوبی عمل کردند و توانستند جریان قدس و این حرکت امام را در فضای مجازی احیا کنند.
 
معاون فرهنگی جامعه المصطفی گفت: در هفته جاری و در آستانه سالگرد ارتحال امام(ره) در زمینه دیدگاه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و طلاب جامعه المصطفی پیام‌های امام(ره) را از طریق فضای مجازی در دنیا منتشر می‌کنند.
 
وی در ادامه به برخی مشکلات طلاب جامعه المصطفی پرداخت و افزود: آموزش، تجهیزات و فضای اینترنت سه نیاز اساسی برای فعالیت در فضای مجازی است که نیاز است حمایت‌هایی از سوی مسئولان در این زمینه‌ها صورت گیرد.
 
علی عبدالله از طلاب کشور چاد با تشکر از تشکیل این جلسه گفت: امسال که به دلیل شیوع کرونا فرصتی برای تبلیغ فیزیکی فراهم نبود طلاب جامعه المصطفی تلاش کردند در فضای مجازی به رسالت خود عمل کنند.
 
وی بیان کرد: تلاش شده است با تولید ویدئوهای مختلف و ارسال آنها از طریق پیام‌رسان‌ها، پیام صلح و ظلم‌ستیزی اسلام را به جهانیان برسانیم.
 

 دموکراسی دروغین غرب را همگان شناخته‌اند

 
حجت الاسلام محمود تیلاکی از طلاب کشور کمور گفت: امروز این دموکراسی دروغین غرب را همگان می‌شناسند، مطمئناً کسانی که دم از دموکراسی در این کشورها می‌زنند برای نفس خودشان است نه برای نجات مردم.
 
وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم پیام‌های دین مبین اسلام را به جهانیان بشناسانیم باید یاد بگیریم که این پیام‌ها را در چه قالب‌هایی و با چه وسایلی منتقل کنیم.
 
این طلبه اهل کشور کمور گفت: اگر ما خوب درس بخوانیم ولی نتوانیم به صورت مؤثر از این دروس بهره‌برداری کنیم بی‌فایده خواهد بود.
 

 طلاب فعالیت در فضای مجازی را با جدیت دنبال کنند

 
داوود ثانی از طلاب کشور سنگال نیز از برگزاری این جلسه قدردانی کرد و با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام گفت: به برکت امام(ره) و خون شهدا شرایطی فراهم شد تا درس‌های انسانیت را فرا بگیریم و وظیفه داریم این درس‌ها را به همه جهانیان ابلاغ کنیم.
وی همچنین فعالیت فضای مجازی را بسیار مؤثر دانست و بر فعالیت در این عرصه تأکید کرد.
 
حجت الاسلام علی سعید از طلاب کشور کلمبیا گفت: بسیاری از حکومت‌ها مخصوصاً در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی درگیر نژادپرستی هستند و به دلیل این سیاست زشت است که بسیاری حتی نمی‌دانند در آمریکای جنوبی هم سیاه‌پوست‌ها زندگی می‌کنند.
 
وی گفت: رنگین‌پوستان همواره در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند و این شرایطی که امروز پیش آمده است فرصت بسیار خوبی است تا این برادران مظلوم متحد شوند.
 
این طلبه اهل کشور کلمبیا گفت: نظام آمریکا علی‌رغم ادعاهایی که درباره حقوق بشر دارد کاملاً نژادپرست است و مردم آمریکا در طول تاریخ سختی‌های بسیاری کشیده‌اند و امروز با تظاهرات می‌خواهند حق خود را بگیرند.
 
وی گفت: مردم بسیاری در جهان آماده هستند که ندای آزادی‌خواهی اسلام را بشنوند و ما وظیفه‌داریم که این پیام را به آنها برسانیم.
انتهای پیام
captcha