روش‌های پرداخت زکات فطره در همدان/ استقرار 690 پایگاه جمع‌آوری
کد خبر: 3900324
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

روش‌های پرداخت زکات فطره در همدان/ استقرار 690 پایگاه جمع‌آوری

مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه 690 پایگاه جمع‌آوری فطریه در سطح مساجد و معابر عمومی استان مستقر خواهد بود، گفت: علاوه بر پرداخت حضوری هم‌استانی‌ها می‌توانند با روش‌های غیرحضوری اقدام به پرداخت زکات فطره خود کنند.

روش‌های پرداخت زکات فطره در همدان/ استقرار 690 پایگاه جمع‌آوریپیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: امسال همزمان با عید فطر، 690 پایگاه جمع‌آوری فطریه در سطح مساجد و معابر عمومی استان مستقر خواهد بود که از این تعداد 170 پایگاه در شهر همدان است.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه امسال به دلیل کرونا نماز عید فطر در مصلی برگزار نخواهد شد، افزود: امسال نماز عید در مساجد برگزار می‌شود که در این راستا با کمک هیئت‌امنای مساجد فطریه با عنوان شورای زکات جمع‌آوری خواهد شد.
ترکمانه با اشاره به اینکه مدیریت فطریه، به عهده شورای زکات استان به ریاست آیت‌الله شعبانی و دبیرخانه این شورا در کمیته امداد استان است، گفت: امسال برای سهولت در پرداخت زکات فطره، دستگاه کارت‌خوان نیز در تمام پایگاه‌ها پیش‌بینی‌شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها شورای زکات اجازه اطلاع‌رسانی و اعلام روش‌های دریافت فطریه در فضای مجازی را دارد، گفت: طبق تصمیم شورای زکات استان، پایگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی مشترک باهم و با عنوان «شورای زکات استان همدان» فطریه مردم مؤمن را دریافت خواهند کرد.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: در 600 روستای استان همدان نیز شورای زکات مسئول جمع‌آوری فطریه مردم مؤمن خواهد بود که بیشتر در سطح مساجد فعال خواهند بود.
وی اشاره‌ای به نحوه پرداخت فطریه به روش‌های غیرحضوری داشت و گفت: مردم مؤمن استان می‌توانند فطریه خود را به‌صورت غیرحضوری از طریق تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و یا با استفاده از اپلیکیشن سکه و بله پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه برای هر شهرستان کد دستوری و شماره کارت ویژه جهت دریافت فطریه پیش‌بینی‌شده است، گفت: مردم شهر همدان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *8877*081*5# و یا شماره کارت 6037997950161456 فطریه (عام و سادات) و کفاره (عمد و غیر عمد) خود را به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنند.
ترکمانه عنوان کرد: طبق تصمیم شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و مجموعه‌های مردم‌نهاد نیز که مجوز رسمی از سوی دستگاه‌های متولی دارند اجازه دریافت فطریه در داخل ساختمان کاری خود رادارند.
وی اشاره‌ای به رقم فطریه داشت و گفت: مبلغ زکات فطره 99 به ازای هر نفر بر اساس گندم، مبلغ 10 هزار تومان و بر اساس برنج، 30 الی 50 هزار تومان برای هر نفر است، کفاره یک روز قضای روزه غیر عمد 3 هزار تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمد 180 هزار تومان است.

روش‌های پرداخت زکات فطره در همدان/ استقرار 690 پایگاه جمع‌آوری

انتهای پیام
captcha