تاکید دوباره بر احداث آرامستان جدید در محدوده جمکران
کد خبر: 3899587
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

تاکید دوباره بر احداث آرامستان جدید در محدوده جمکران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به احداث آرامستان جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: در صورت ایجاد این آرامستان متوسط دسترسی به آرامستان‌های دیگر حداکثر دوازده کیلومتر خواهد بود.

تاکید دوباره بر احداث آرامستان جدید در محدوده جمکرانبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، غلامرضا جانقربان، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با اشاره به احداث آرامستان جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: با ایجاد محدودیت آرامستان‌های داخل شهر، ضرورت ایجاد آرامستانی در محدوده شهر به وجود آمد و در سال 92 دو محدوده 147 هکتاری و 246 برای احداث آرامستان مصوب شد.

جانقربان با بیان علت‌های وجودی تعدد آرامستان در شهرهای بزرگ عنوان کرد: الگوی تک آرامستانی در کلان‌شهرها منسوخ‌ شده و تعدد آرامستان‌ها می‌تواند عدم توازن، دسترسی به مناطق مختلف، آلودگی‌های زیست محیطی، تطابق با معماری ایرانی اسلامی و بحران‌های فراگیر را سامان بدهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بررسی وضعیت موجود شهر قم به لحاظ وجود آرامستان را موردبررسی قرارداد و گفت: تقریباً در هر محله‌ای آرامستان محلی مثل وادی‌السلام و دارالسلام در داخل شهر وجود دارد همچنین یک آرامستان شهری به نام قم نو داریم.

وی با بیان اینکه محدوده مجاورت مسجد مقدس جمکران بالاترین امتیاز برای احداث آرامستان دارد، عنوان کرد: در صورت ایجاد این آرامستان متوسط دسترسی به آرامستان های دیگر حداکثر دوازده کیلومتر خواهد بود. محدوده 147.5 هکتاری قابلیت تبدیل به آرامستان را دارد. قم به 440 هکتار فضای آرامستانی جدید به‌تناسب اختصاص 5 مترمربع به هر فرد متوفی تا افق 1450 نیاز دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه احداث این آرامستان مشکلات ترافیکی را برطرف می‌کند، گفت: نزدیک به 100 هکتار از این محدوده به پارک تبدیل خواهد شد و مشکل فضای سبز در این منطقه نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در سال 96 جلسات متعددی را شهرداری با تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار و مقرر شده بود که برای این پروژه طرح ارائه دهند اما با گذشت دو سال از این پروژه هیچ طرحی ارائه نشده است. 180 هکتار پیرامون این مسجد طرح توسعه‌ای دیده‌ شده که شامل طرح‌های مختلف می‌شود اما با گذشت دو سال هنوز از سوی مسجد طرحی ارائه نشده است.

انتهای پیام
captcha