اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3896921
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با ماه رمضان طرح ملی راهکار به‌همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آغاز شد.

اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، محمد هادی‌نیا، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌شرقی امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: همزمان با ماه رمضان طرح ملی راهکار (رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان) به‌همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان آغاز شده است.

وی به تشریح ضوابط، شرایط و چگونگی اجرای طرح ملی راهکار در آذربایجان‌شرقی پرداخت و گفت: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.

هادی‌نیا افزود: در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی ـ هنری بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد این برنامه‌ها را اجرا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت‌های حسینی، دارالقرآن‌ها، خیران و سایر تشکل‌های مردمی محلات می‌توانند با رویکرد‌های اعتمادسازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و برنامه‌های عملیاتی در اجرای طرح با کم‌ترین مشکل و مانعی، مواجه شده و گامی مؤثر و حرکتی جهادی را به انجام رسانند.

وی افزود: در قالب طرح ملی راهکار، پویش مردمی بچه‌های مسجد نیز پیش‌بینی شده که کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته، از سه طریق بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون در بخش طرح ملی راهکار در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و یا عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و ارسال گزارش‌ها به مدیر گروه (ادمین) با شناسه @adminfahma و یا انتشار در فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها با عنوان پویش مردمی #بچه‌_های_مسجد شرکت کنند.

هادی‌نیا، با اشاره به جوایز برگزیدگان این طرح گفت: به ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد؛ همچنین به ۱۱۴ فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت‌کنندگان در قالب پویش مردمی #بچه_‌های_‌مسجد جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولیت اجرای طرح ملی راهکار در سطح محله با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمند‌سازی اهالی محل تشکل‌های مردمی و نهاد‌های محلی بر عهده مدیر مسئول کانون بوده و هماهنگی با امام جماعت مسجد و همفکری با هیئت اندیشه‌ورز محلی جهت غنا‌بخشی به محتوای برنامه‌های عملیاتی طرح ملی راهکار مورد انتظار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: اعتمادسازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی جهت پیگیری و اجرای برنامه در سه سطح مسجد، محله و خانواده بر عهده کانون فرهنگی است، ضمن این‌که رعایت موازین شرعی و دستور‌العمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان و مراجع ذیصلاح در اجرای برنامه‌ها مورد تأکید است.

وی با بیان این‌که فضاسازی و تبلیغات محیطی طرح ملی راهکار در سطح محله مورد انتظار است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های خیران و سایر تشکل‌های مردمی جهت تأمین منابع و اعتبارات لازم برای اجرای طرح نیز یکی از اصول و ضوابط مورد انتظار در اجرای مطلوب طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha