1749 روستا در کرمانشاه دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند
کد خبر: 3896748
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

1749 روستا در کرمانشاه دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه 2200 روستا دارد که از این تعداد 1749 روستا دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محسن رخصی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه امروز، 16 اردیبهشت در اولین نشست شورای زکات استان، اظهار کرد: با تلاش شورای زکات استان، شهرستان‌ها و روستاها سال گذشته توانستیم رتبه برتر کشور از نظر تحقق درآمد را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در کشور و در استان درگیر حوادثی از جمله سیل و سایر اتفاقات بودیم که در اسفندماه نیز شیوع کرونا به آن افزوده شد، افزود: باتوجه به آن مردم این استان ثابت کردند که اهل نیکوکاری و مرد میدان‌های سخت هستند.

رخصی با اشاره به خدمات و تلاش‌های کمیته امداد در بحث پیشگیری از کرونا، گفت: در 2 نوبت پویش مردمی نذر سلامت را راه‌اندازی کردیم و تا پیش از ماه رمضان بیش از 10 هزار سبد معیشتی و حمایتی جمع‌آوری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: در ماه رمضان 18 آشپزخانه پخت غذا برای خانوارهای تحت پوشش کار خود را آغاز کرده است و امیدواریم تا پایان این ماه 150 هزار پرس غذای گرم به دست این خانوارها برسد.

وی افزود: با کمک خیران نیک‌اندیش 50 هزار بسته غذایی در طول ایام ماه رمضان بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

رخصی درادامه با اشاره به وجود 2200 روستا در استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد 1749 روستا دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ زکات، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال‌جاری این است که 100 درصد درآمدهای حاصل از زکات در امور محرومین و نیازمندان هزینه شود.

رخصی تصریح کرد: در سال 98، 81 درصد از کل کمک‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تعمیر و ساخت مسکن، تأمین جهیزیه و ... برای خانواده‌های نیازمند هزینه شد و باقی هم برای تکمیل و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در نظر گرفته شد.

انتهای پیام
captcha