پرداخت زکات برای خدمت به افراد کم بضاعت جامعه کفایت می‌کند
کد خبر: 3896734
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

پرداخت زکات برای خدمت به افراد کم بضاعت جامعه کفایت می‌کند

امام جمعه کرمانشاه گفت: پرداخت زکات یک نوع رزمایش همدلی است و شرکت در این کار خداپسندانه برای خدمت به افراد کم بضاعت و فقیر جامعه کفایت می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در اولین شورای زکات که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: زکات یکی از امور مهم در مناسک دین اسلام است و در قرآن آیات متعددی در این خصوص آمده و یکی از عوامل دفع گرفتاری و مشکلات پرداخت زکات است.

وی افزود: پرداخت زکات جامعه را برای حل مشکلات آماده می‌کند و با این عمل فقرا از تندگستی نجات می‌یابند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: همانطور که امام راحل فرمودند، اگر همه مردم زکات اموال خود را بپردازند هیچ مسلمانی فقیر و نیازمند نخواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه زکات را نوعی رزمایش همدلی دانست و گفت: شرکت در این کار خداپسندانه برای خدمت به افراد کم بضاعت و فقیر جامعه کفایت می‌کند.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در دامپروری و کشاورزی باید حرف اول را در کشور بزند، بیان کرد: این استان آب و خاک حاصلخیزی دارد و باید بتوانیم از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید نسبت به فرهنگ کار و فرهنگ پرداخت زکات در استان فرهنگسازی شود و مردم نسبت به این موارد اهتمام داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: امسال با توجه به قیمت گندم مبلغ زکات فطره برای هر نفر 10 هزار تومان محاسبه شده است.

انتهای پیام
captcha