مشارکت کانون‎های مساجد لرستان در اجرای طرح کمک مؤمنانه
کد خبر: 3896581
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

مشارکت کانون‎های مساجد لرستان در اجرای طرح کمک مؤمنانه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‎های مساجد لرستان گفت: همه کانون‎ها در لبیک به امر مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به هم‎نوعان خود، در رزمایش کمک مؤمنانه مشارکت جدی دارند.

مشارکت کانون‎های مساجد لرستان در اجرای طرح کمک مؤمنانهمحمد ابدالی‎پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان، در گفت‎وگو با ایکنا، با بیان این‎که امروز همه کانون‎های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در لبیک به امر مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به هم‎نوعان خود، در رزمایش کمک مؤمنانه مشارکت جدی دارند.

وی افزود: در ماه رمضان و با جلب مشارکت مردم و خیران کانون‎های فرهنگی ـ هنری مساجد به پایگاه‎های رزمایش مؤمنانه تبدیل شده ‎است و در این راستا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان تلاش شد مشاغل آسیب‌دیده از بحران کرونا را شناسایی کنیم تا زمینه حمایت از این اقشار در کنار نیازمندان جامعه فراهم شود.

ابدالی‎پور افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان با همکاری دبیرخانه کانون‎های فرهنگی ـ هنری مساجد و کانون شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد امام حسن عسگری(ع) بالغ‎بر 500 بسته غذایی و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون‎های مساجد لرستان با اشاره به مشارکت دیگر کانون‎ها در طرح مواسات و همدلی، بیان کرد: در این طرح تلاش می شود با تأمین مایحتاج ضروری برای نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا در راستای تقویت مشارکت همگانی در مبارزه با کرونا و کنترل و مهار این ویروس منحوس اقدام شود.

وی با اشاره به همکاری فعالان مساجد، خیران و مردم توانمند در رزمایش مواسات، بیان کرد: همدلی عمومی و تقویت کمک‎های مردمی برای رفع بخشی از مشکلات نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا ضروری است.

ابدالی‎پور با بیان اینکه کمک به فقرا و نیازمندان یکی ‎از سنت‎های همیشگی در ماه مبارک رمضان است، افزود: با توجه به شرایط بحرانی امروز جامعه که به دلیل بحران کرونا اقشار زیادی بیکار شده‎اند، لازم است کمک و مشارکت مردم بیشتر شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: در کانون‎های فرهنگی ـ هنری مساجد تلاش می‎‌شود در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری از تمام ظرفیت‎‎های موجود و حمایت خیران و افراد توانمند محلات برای اجرای طرح مواسات بهره گرفته شود.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان از زمان شیوع ویروس کرونا در قالب‌های مختلف چون جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین محرومان، تولید ماسک و اجرای طرح روزانه ضدعفونی و گند‌زدایی از محلات در کنار مردم بوده و تا پایان شکست قطعی کرونا این امر ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha