قانون نانوشته اما عملی کار در رسانه ملی
کد خبر: 3889428
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵

قانون نانوشته اما عملی کار در رسانه ملی

طنز، انتقاد و سرگرمی لازم است، اما تلویزیون علاوه بر اینها رسالت مهم دیگری هم دارد که شامل ارتقای سطح فکر، فهم و درک مردم است و می‌شود با استفاده از همین قالب‌ها، این مهم را به انجام رساند.

به گزارش ایکنا؛ مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشت کوتاهی به وضعیت طنز و سرگرمی در رسانه ملی پرداخته است که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

متأسفانه واقع‌بینی در جامعه، نه فقط ایران بلکه همه‌جا، یا نیست یا کم است. طنز لازم است، انتقاد هم لازم است، سرگرمی هم لازم است، اما تلویزیون علاوه بر اینها رسالت دیگری هم دارد که مهم است و آن ارتقای سطح فکر، فهم و درک مردم است که می‌شود با استفاده از همین قالب‌ها، این مهم را به انجام رساند.

متأسفانه هرچه زمان می‌گذرد، رسانه ملی بیشتر درجا می‌زند و فقط دنبال کاسبی خودش هست. قانون نانوشته ولی عملی کار در رسانه ملی این است که مجری خوبی برای دستورالعمل‌های سیاسی باشد، بقیه امور اصلاً مهم نیست، حتی اگر فرهنگ، سنت، ارزش‌ها و دین قربانی بشوند.

در چیزهایی که تلویزیون پخش می‌کند، می‌بینید که معاشرت‌های حرام و برداشته شدن مرزها و حریم‌ها و عبور از خط قرمزهای فرهنگی، سنتی و دینی کاملاً عادی شده و مهم این است که عده‌ای فقط بخندند، حتی اگر شاهد سست شدن بنیان‌های خانواده و اعتقادات باشند.

معلوم نیست تا چه وقت باید در حسرت داشتن طنز، سرگرمی و برنامه‌های شاد همراه با آموزش‌های اخلاقی و سبک صحیح زندگی در رسانه ملی باشیم که با پول بیت‌المال اداره می‌شود!

انتهای پیام
captcha