پویش نذر خرید!
کد خبر: 3888662
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
یادداشت؛

پویش نذر خرید!

اخلاق انسانی حکم می‌کند انسان‌ها به طور طبیعی و در زمان‌های عادی به یاد افراد و خانواده‌های نیازمند و محروم باشند و این ضرورت در ایام گرفتاری دوچندان است.  

پویش نذر خرید!به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا، فعال اجتماعی و عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان قم در یادداشتی آورده است:

و در این میان شایسته‌ترین توجه و کمک به ارحام و فامیل و اقوام و سپس همسایگان و بعد سایر نیازمندان است و دستور همیشگی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اسلام عزیز و پر افتخار است.

در زمان فعلی که بر اثر شیوع ویروس منحوس کرونا وتعطیلی طولانی مدت مشاغل مختلف و به ویژه مشاغل آزاد و البته بی کاری کارگران محترم روز مزد از اسفندماه تاکنون اتفاق افتاده بسیار مناسب و ضروری است تا مانند زمان‌های قبل که اشاره شد توسط خیرین بزرگوار به این غصه اجتماعی و انسانی توجه خاص شود.

روزی ساختن مسجد و مدرسه و بیمارستان و...نیاز بود و ادامه خواهد داشت؛ اما پدران و مادرانی که نان‌آور و سرپرست خانواده هستند و هر روزی که کار می‌کردند چشمشان در پایان روز به مزدی هرچند ناچیز بود! اما این روزها همین کار روزانه را هم از دست داده‌اند! با وضعیت نامطلوب اقتصادی و تورم و گرانی‌ها؛ پیدا شدن سر و کله بیماری ویروس شوم کرونا با گسترش و فراگیری بی حد و مرز آن باعث تعطیلی بسیاری از شغل‌ها و بی کاری میلیون‌ها نان‌آور خانواده‌ها شده است! و اگر عیال وار  و پرجمعیت هم باشند نیازهای معیشتی و روزانه آنان بیشتر می‌شود. جدا از بروز مشکلات خانوادگی و اخلاقی؛ محرومیت‌های اقتصادی و نیاز هزینه‌های زندگی محسوس تر از قبل خود را نشان می‌دهد!

خوب است سهم خود را برای کاهش قدری از این آلام و نابسامانی‌ها باحمایت از این خانواده‌ها در پرداخت هزینه‌های مایحتاج ضروری زندگی ادا کنیم! و یکی از راه‌های موثر و کاربردی تحویل مبلغ مورد نظر به مغازه‌هایی است که در محله‌ها هستند. کاسبان  فروشگا‌های مواد غذایی مانند مغازه‌های نانوایی، میوه فروشی، لبنیات فروشی، خواربار، قصابی، پروتئین و حتی دارویی، مشتریان ثابت و شناخته شده نیازمندی دارند که در وضعیت تعطیلی مشاغل روزمزد شدیدتر از گذشته به خرید روزانه محتاج هستند اما هیچ گونه قدرت خرید ندارند!.

بیاییم با کمک‌های خود در کاهش غصه‌های پر دردشان سهیم شویم و احترام والدین در برابر فرزندان حفظ گردد و لبخند فرزندانشان را  به منزله دعا بدرقه سعادت ما کنند!. افراد خیرمند و نیکو عمل و نوع دوست؛ برای رفع نیازهای خوراکی روزانه به تهیه سبدها و بسته‌های غذایی  اقدام می‌کنند و درب منازلشان تحویل می شود که در مواردی باید به این روش عمل کرد، ولی در بسیاری از مواقع اجناس و کالایی که تعیین و تحویلشان می‌دهیم چه بسا اولویت نیاز حال آنان نباشد که روش هدیه مبلغی پول نقد در قالب پویش نذرخرید! و تحویل مبلغ نذر مورد نظر به کاسبان محل می‌تواند حق انتخاب جنس را به فرد نیازمند آبرودار بدهیم و جایگزین مناسب و حل نیاز فوری آنان باشیم!بیایید همین الآن از خودمان شروع کنیم و دیگران را هم به این حرکت خدا پسندانه تشویق و دعوت کنیم!

محمدرضاقاسمی نیا

فعال اجتماعی و عضو هیئت مدیره هلال احمر استان قم

۱۴ فروردین ۱۳۹۹

انتهای پیام
captcha