نقش بی‌بدیل امیدبخشی به جامعه در مهار كرونا / در روزهای سخت كنار مردم هستیم
کد خبر: 3882673
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

نقش بی‌بدیل امیدبخشی به جامعه در مهار كرونا / در روزهای سخت كنار مردم هستیم

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به شیوع بیماری كرونا در جامعه و استرس ناشی از این مسئله گفت: در این شرایط حمایت از جامعه بهداشتی و درمانی کشور و امیدبخشی مداوم به جامعه نقش بسزایی در مهار قطعی این بیماری در هفته‌های آتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شیوع بیماری كرونا در كشورمان گفت: ویروس جدید کرونا در ابتدا رقیب بزرگ اقتصادی غرب یعنی چین را نشانه گرفت و اکنون پس از اینکه ضربه‌های اساسی خود را به اقتصاد و اعتبار چین وارد کرده به سوی کشورهای دیگر گسیل شده است.

وی با بیان اینكه در این میان ایران محور تمرکز رسانه‌ای بدخواهان شده است تا بهره‌های سیاسی کرونا را نصیب نظام سلطه کند، افزود: جنگ همه جانبه‌ای که از یک طرف حمله بیولوژیک، که شروع آن هم از عاصمه جهان تشیع یعنی شهر مقدس قم است و از طرف دیگر هجمه رسانه‌ای سنگین در راستای بر هم زدن آرامش روانی مردم ایران و نیز مخدوش کردن چهره شهر مقدس قم و طلاب فداکار حوزه‌های علمیه همه حکایت از انتقامی ناجوانمردانه از مردم ایران و همه مقدسات آن‌ها دارد.

استوار میمندی بیان كرد: در این شرایط بیش از هر چیز شایعات و اخبار بی‌سند روح و روان ملت را می‌آزارد که بهترین راه مراجعه به نهادهای رسمی است که متخصص و متکفل عرصه بهداشت جامعه هستند یعنی همان نهادی که امروز مورد هجمه رسانه‌های رسمی و غیر رسمی نظام سلطه قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس تأكید كرد: توانمندی و کار آمدی سیستم بهداشت و درمان و پزشکی ایران در کنترل بیماری‌های متنوع و خطرناک در طول این سال‌ها که خبر از کنترل شیوع ویروس کرونا در روزهای آتی می‌دهد، به‌عنوان برگ برنده‌ای در مدیریت بحران‌های زیستی است که مورد توجه نظام سلطه قرار گرفته است، از این‌رو با پروژه‌هایی نظیر هراس‌افکنی و تخریب چهره جامعه پزشکی کشور در صدد تغییر اذهان عمومی هستند.

وی ادامه داد: ورود مستقیم سران دولت‌های متخاصم و مخالف جمهوری اسلامی حاکی از آغاز پروژه جدید و جنگ روانی فراگیر است، لذا حمایت از جامعه بهداشتی و درمانی کشور و امیدبخشی مداوم به جامعه نقش بسزایی در مهار قطعی این بیماری در هفته‌های آتی دارد.

استوار میمندی با یادآوری آموزه‌های دینی تأكید كرد: در این روزها در کنار تمهیدات بهداشتی و درمانی از توسل به ذات مقدس پروردگار که شفادهنده اصلی همه بیماری‌ها و خنثی‌کننده همیشگی توطئه دشمنان است، نیز غافل نشویم.

وی در ادامه به سرکشی اخیر برخی از روحانیون جوان انقلابی از مبتلایان به بیماری کرونا در بیمارستان فرقانی قم اشاره کرد و گفت: اقدام روحانیون در کمک به  بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان فرقانی قم در وانفسای جنگ روانی همه جانبه بد خواهان علیه ملت ایران، نشان داد که روحانیت انقلابی در همه صحنه‌های سخت کنار مردم ایستاده و حاضر است برای آرامش و سلامتی مردم هزینه بدهد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس یادآور شد: در شرایط دشوار کنونی نیز که دشمن با حمله بیولوژیک خود فضای روانی جامعه را نیز مورد هجمه قرار داده حضور برخی از اعضای انجمن اساتید انقلابی در بیمارستانی که محل بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا بود، نقطه امیدی برای پزشکان و پرستاران و نیز بیماران مبتلا بود.

انتهای پیام
captcha