قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از اقدامات مدیریت استان قم در مقابله با ویروس کرونا
کد خبر: 3881411
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از اقدامات مدیریت استان قم در مقابله با ویروس کرونا

آیت‌الله اعرافی امام جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز، با حضور در استانداری قم از اقدامات مدیریت استان قم در برگزاری انتخابات و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از اقدامات مدیریت استان قم در مقابله با ویروس کرونابه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله اعرافی امام جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز، با حضور در استانداری قم از اقدامات مدیریت استان قم در برگزاری انتخابات و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

استاندار قم در دیدار آیت‌الله اعرافی امنیت جسمی و روانی مردم را در دستور کار مسئولان استان قم دانست و گفت: اعتبارات ملی برای تامین تجهیزات پزشکی و مقابله با ویروس کرونا برای قم تخصیص داده شده است.

وی وضعیت استان در مواجهه با بحران اخیر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران استان به طور مداوم و هر روز برگزار می‌شود و ضمن بررسی وضعیت استان در این حوزه تصمیمات مقتضی در بخش‌های مختلف گرفته می‌شود و تکالیف هر دستگاه نیز در مقابله با بحران‌های موجود ابلاغ می‌شود.

استاندار قم اضافه کرد: با توجه به تایید خبر ابتلاء دو بیمار به بیماری کرونا اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای اتخاذ و اجرایی شد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اقدامات استان و مسئولین کشوری در زمینه تامین تجهیزات پیشگیری و مراقبتی، افزود: مسئولین در کنار ملت هستند و با تمام توان و در نظر گرفتن همه مصالح نسبت به اتخاذ تصمیمات مناسبت اقدام می‌کنند و در این تصمیمات سلامت جسمی و روانی مردم اولویت اصلی است.

سرمست ادامه داد: تزریق اعتبارات ملی برای تامین وسایل بهداشتی و مراقبتی در مورد بیماری کرونا از اقدامات قابل توجه مقامات کشور بوده است.

استاندار قم برنامه ریزی برای استقرار تجهیزات آزمایشی در مورد مبتلايان به بیماری کرونا  را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این اقدام مهم در تسریع نسبت به تشخیص و انجام مراحل درمانی مبتلايان اثرگذاری ضروری است.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان تاکید کرد: ایجاد فرهنگ پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد بیماری کرونا در برگزاری اجتماعات  و نیزارائه برنامه های خود مراقبتی و عدم خروج غیر ضروری مردم از منازل از جمله موارد مهم در  کنترل این بیماری است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و علما در مورد بیماری کرونا و مخاطرات شیوع بیماری در برگزاری مراسم‌های مذهبی همچون اعتکاف و نماز =های جماعت  مساجد سطح استان و حرم و جمکران از جمله موارد مهمی است که  با هماهنگی علما و تولیت‌های محترم درصدد اقدام مقتضی هستیم.

نماینده عالی دولت همچنین به پیش‌بینی بروز سیلاب در استان اشاره کرد و افزود: طی برگزاری جلسته ستاد مدیرتی بحران استان اقدامات پیشگیرانه و ضروری در زمینه مدیریت سیلاب در دستور کار بخش‌های مختلف قرار گرفته است.


سرمست به برقراری امنیت و رعایت قانون انتخابات و نیز حضور پر شور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: شرایط بسیار خوبی در مورد قم حاصل شد و بستر برگزاری انتخابات در چارچوب قانون بخوبی فراهم شد، تا جائیکه این موضوع از نظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مورد توجه قرار گرفت و از قم به نیکی یاد شد.

آیت‌الله اعرافی نیز  با تقدیر از مدیریت استان در برگزاری مناسب انتخابات و مدیریت بحران در موضوع بیماری کرونا، ضمن خسته نباشید به همه دست اندرکاران، برای مسئولین و خدمت گذاران به مردم آرزوی سلامتی نمود.

انتهای پیام
captcha