اعتکاف در قم تعطیل می‌شود
کد خبر: 3881146
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

اعتکاف در قم تعطیل می‌شود

با توجه به نزدیک شدن به ایام اعتکاف و شیوع ویروس کرونا در قم، استاندار این استان از عدم برگزاری این مراسم خبر داد، این در حالی است که مسئول ستاد اعتکاف این استان پیش از این، از برگزاری این مراسم در شرایط قرنطینه خبر داده بود.

اعتکاف در قم تعطیل می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار امروز، 5 اسفندماه در جمع خبرنگاران از عدم برگزاری اعتکاف 98 خبر داد و گفت: در خصوص اعتکاف تصمیم بر این است که تعطیل شود. با توجه به شرایط موجود، سلامت مردم از هر مسئله دیگری بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد و ما نیز به این امر واقف هستیم؛ لذا اعتکاف امسال برگزار نخواهد شد.

وی افزود: ما وظیفه داریم که از هرگونه اجتماعی که می‌تواند سلامت و جان مردم را به خطر اندازد، پیشگیری کنیم و علاوه بر آن خود افراد نیز باید کمک کنند تا امسال، مراسم اعتکاف را در منزل خویش برگزار کنند.

استاندار قم ادامه داد: مأنوس شدن مردم با خداوند متعال و کمک گرفتن از ذات اقدس الهی از موضوعاتی است که در این شرایط بحرانی باید مورد توجه قرار بگیرد؛ لذا خواهشمندیم در منازل خود معتکف شوند.

وی افزود: در شرایطی که متخصصان و صاحب‌نظران عرصه سلامت بر این باور هستند که کرونا ویروس در عرض 20 ثانیه شیوع پیدا می‌کند؛ لذا باید متناسب با این امر تصمیمات لازم گرفته شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در هر مکان عمومی تلاش خواهیم کرد.

استاندار قم تصریح کرد: تمام تصمیم‌گیری‌ها در حال حاضر بر اساس امنیت و سلامت مردم اتخاذ خواهد شد.

البته حجت‌الاسلام تکیه‌ای، مسئول ستاد اعتکاف قم قبل از اعلام تعطیلی اعتکاف از سوی استاندار قم، به خبرنگار ایکنا گفت: اگر شرایط مناسب فراهم شود اعتکاف را برگزار می‌کنیم.

تکیه‌ای: اعتکاف را در شرایط قرنطینه برگزار می‌کنیم

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به بحرانی بودن شرایط آیا بنابر تعطیلی ندارید؟ بیان کرد: اعتکاف را با بالاترین رعایت نکات بهداشتی و در سطح ایده‌آل از نظر بهداشت عمومی برگزار خواهیم کرد؛ بنا بر تعطیلی نیست و حتی اگر لازم باشد در شرایط قرنطینه این مراسم را برگزار می‌کنیم.

به نظر می‌رسد با اعلام عمومی استاندار قم، اعتکاف امسال برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha