لغو مسابقات قرآن دانش‌آموزی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا
کد خبر: 3880847
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

لغو مسابقات قرآن دانش‌آموزی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از به تعویق افتادن مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خراسان رضوی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

لغو مسابقات قرآن دانش‌آموزی به دلیل جلوگیری از شیوع کروناعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی مجوزهای اردویی لغو شده و اعزام دانش‌آموزان شهرستان‌ها برای شرکت در مسابقات صورت نمی‌گیرد؛ لذا برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خراسان رضوی که در گروه‌های سه‌گانه پیش‌بینی شده بود تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز که قرار بود از تاریخ ۴ اسفندماه تا ۲۳ اسفندماه و در قالب ۶ دوره به تفکیک گروه‌های سه‌گانه و در دو بخش دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار شود که اولین دوره آن به دلیل شرایط موجود و در راستای رعایت مسائل بهداشتی لغو شد.

مهدوی‌خواه بیان کرد: زمان جایگزین برگزاری این دوره از مسابقات با توجه به شفاف شدن شرایط و وضعیت فعلی مشخص نیست تا اینکه شرایط به حالت عادی برگردد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه تابع مقررات هستیم و به دلیل پیشگیری از احتمال وقوع بیماری کرونا و شیوع آن بین دانش‌آموزان ناگریر به لغو مسابقات قرآن شده‌ایم، گفت: قطعاً با روشن شدن وضعیت موجود مسابقات را با کیفیت برگزار خواهیم کرد و زمان جایگزین آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به نگرانی والدین و مربیان در راستای تأمین سلامت دانش‌آموزان این اقدام از سوی وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شده که امیدواریم با روشن شدن وضعیت موجود بتوانیم تا پایان سال جاری این مسابقات را برگزار کنیم.

مهدوی‌خواه افزود: اطلاع‌رسانی لغو مسابقات به ادارات و خانواده‌های دانش‌آموزان منتخب قرآنی در خصوص لغو برگزاری مسابقات انجام شده است، ضمن اینکه از طریق ادارات زمان جایگزین آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha