مشروع دانستن فرار مالیاتی یکی از مشکلات مهم در کشور است
کد خبر: 3879703
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
رئیس جهاد دانشگاهی قم:

مشروع دانستن فرار مالیاتی یکی از مشکلات مهم در کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی قم گفت: یکی از علل فرار مالیاتی آن است که مردم بسیاری از این مسایل را نامشروع نمی‌دانند، مردم ما ممکن است از برداشتن پول خرد روی زمین اعراض کنند ولی فرار مالیاتی را حق خود می‌دانند.

مشروع دانستن فرار مالیاتی یکی از مشکلات مهم در کشور استبه گزارش ایکنا از قم، محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، 29 بهمن در ابتدای نشست تبیین بیانیه گام دوم با موضوع اقتصاد گفت: اصل موضوع این نشست‌ها در حوزه گام دوم در عرصه اقتصادی است، طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در شورای فرهنگ عمومی تصویب شد که بیانیه را در مرحله اول تبیین کند.
وی افزود: در این زمینه جهاددانشگاهی به دنبال جذب نظرات در قالب برگزاری این جلسات و ارایه به مسئولان است و در گام دوم وارد فاز ترویجی می‌شویم.
حیدری عنوان کرد: در اول انقلاب مارکسیست‌ها اقتصاد را زیربنا می‌دانستند و ما هم با آنها مخالفت می‌کردیم ولی واقعا اقتصاد به رغم اینکه زیربنا نیست ولی از مباحث بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: همه می‌دانیم که راهکارهای متفاوتی برای رونق اقتصادی وجود دارد ولی یکی از اصلی‌ترین آنها درآمدهای مالیاتی است، ولی نباید از عرصه‌های دیگر از جمله کشاورزی، تولید و صنعت بیمه غافل بمانیم.
رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: عدالت باید با عناصری چون شفافیت در جامعه اعمال شود، یکی از علل فرار مالیاتی آن است که مردم بسیاری از این مسایل را نامشروع نمی‌دانند، مردم ما ممکن است از برداشتن پول خرد روی زمین اعراض کنند ولی فرار مالیاتی را حق خود می‌دانند.
وی اضافه کرد: مالیات بر مصرف یک شبهه بزرگ در کشور است، در کشورهای توسعه یافته این مالیات در هردو بخش تولید و مصرف است، مالیات بر ارزش افزوده به اسم 9 درصد است ولی در مقام واقع مالیات بسیاری از این کالا اخذ می‌شود. 
حیدری گفت: امروزه در کشورهای دنیا در عرصه تغذیه تلاش می‌شود که فشار زیادی روی مردم نباشد ولی متاسفانه ارزش افزوده ما در این بخش نیز تسری پیدا کرده است.
وی ادمه داد: در کشورهای توسعه یافته یکی از بدترین گناهان اجتماعی، فرار مالیاتی است که بسیاری از حقوق عرفی را از مردم می‌گیرد یعنی حتی مردم به کسی که فرار مالیاتی دارند به چشم دیگری نگاه می‌کنند ولی متاسفانه در کشور ما به چشم انسان‌های زیرک نگاه می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: مردم ما باید با علاقه مالیات بدهند ولی شرایط به شکلی انجام می‌شود که مردم حس می‌کنند این مالیات فشار مضاعفی بر آنها وارد می‌کند.
انتهای پیام
captcha