کانون «شهید سلیمانی» فارسان؛ کانون تخصصی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3879313
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

کانون «شهید سلیمانی» فارسان؛ کانون تخصصی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به افتتاح کانون فرهنگی هنری «شهید سلیمانی» فارسان در مسجد امام خمینی(ره)، گفت: این کانون علاوه بر پرداختن به رویکردهای کانون فرهنگی هنری مساجد، در واقع این مرکز یک کانون تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز است.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری از افتتاح کانون فرهنگی هنری «شهید سلیمانی» در فارسان خبر داد و بیان کرد: این کانون برای نخستین بار در استان با این نام در مسجد امام خمینی(ره) افتتاح شده است و از آنجا که شهید سلیمانی را فرزند امام خمینی(ره) می‌دانیم، تقارنی میان نام مسجد و کانون فرهنگی ایجاد شد.

وی ادامه داد: رئیس این کانون فرهنگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگری، از فعالان فرهنگی مساجد است.

مظاهری با بیان اینکه این مرکز با حضور مسئولان فرهنگی استان و شهرستان فارستان افتتاح شد، اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان صرف ساخت این کانون شده و تمامی تجهیزاتی که برای کارهای فرهنگی لازم است، در اختیار اعضا قرار گرفته است.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: این کانون علاوه بر پرداختن به رویکردهای کانون فرهنگی هنری مساجد در حوزه پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت، در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری مانند کارگاه‌ها، مسابقات نقاشی، خطاطی و ... نیز فعالیت دارد در واقع این مرکز یک کانون تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مظاهری افزود: نکته قابل توجه دیگر این است که دیگر دستگاه‌ها و نهادهای متولی فرهنگی و ارزشی برای همکاری با این کانون فرهنگی اعلام آمادگی کرده ومتعهد شدند که همکاری ارگان‌ها با این کانون سبب جریان‌سازی در قالب فعالیت‌های کانون و مساجد می‌شود و کمک می‌کند پرچمی را که به عنوان پرچم کانون شهید سلیمانی بلند شده است، پایدار نگه داریم و قدمی نو در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.

انتهای پیام
captcha