تأکید بر دفاع از آزادی‌خواهان فلسطین و بحرین در نشست بیروت
کد خبر: 3878846
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

تأکید بر دفاع از آزادی‌خواهان فلسطین و بحرین در نشست بیروت

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با برگزاری نشست «در مسیر پیروزی» با حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فعلان حقوق بشری در بیروت بر دفاع از حقوق مشروع آزادی‌خواهان به ویژه در فلسطین و بحرین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العهد، یوسف ربیع، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین با استقبال از حاضران  در این نشست که دیروز، 25 بهمن برگزار شد؛‌ تصریح کرد: در نهمین سالگرد قیام مردمی بحرین، آزادی‌خواهان این کشور هنوز در راه پیروزی استوار هستند و این گردهمایی در راستای تأکید بر ارزش‌های پایدار مردم بحرین برگزار شده است.

«قاسم صالح»، دبیرکل کنفرانس احزاب عربی در لبنان با تأکید بر اینکه مردم بحرین علی‌رغم فداکاری‌ها و جان‌نثاری‌‌ها همچنان بر سر آرمان‌‌های خود هستند، گفت: حکام بحرین مطالبات مردمی را پاسخگو نمی‌دهند و به نیروهای نظامی موسوم به «سپر جزیره» وابسته به عربستان سعودی و امارات برای سرکوب مردم خود و بدترین شکل بازداشت و شکنجه روی آورده‌اند. نیروهای سپر جزیره با ورود به خاک بحرین حاکمیت این کشور را زیر سؤال برده‌اند.

برگزاری آیین «در اره پیروزی» در بیروت

صالح افزود: رژیم آل خلیفه از سال 1994 میلادی تاکنون تلاش کرده کشور را در پروژه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی و تأمین امنیت سفر آن‌ها برای حضور در کنفرانس‌ها و توافق‌ها علیه امت اسلام درگیر کند. معامله قرن که از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هدف نابودی مسئله آزادی فلسطین ارائه شده با حضور سفیر بحرین و شماری از سفیران کشورهای مرتجع عربی که به حقوق مردم خود خیانت کرده و آن را زیر پا گذاشته‌اند، رونمایی شد.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت، جهان اسلام را از ننگ اشغالگری آمریکایی - صهیونیستی و متحدانشان و همچنین شر گروه‌‌های تکفیری رها و پرچم حقیقت و پیروزی را در سراسر جهان اسلام برافراشته خواهد کرد.

شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین نیز پس از سلام و درود به مردم بحرین تصریح کرد: مردم پایدار و صبور ما در بحرین با وجود محاصره‌های شبانه‌روزی همچنان حامی آرمان فلسطین، مردم مظلوم یمن بوده و با معامله ننگین ترامپ مقابله می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شیخ علی سلمان، دبیرکل انجمن الوفاق که در بند آل خلیفه است، از مردم بحرین قدردانی می‌کند، گفت: شیخ علی سلمان در کنار هزاران اسیر بحرینی در بدترین شرایط شکنجه، آزار و اذیت نیروهای سرکوبگر قرار دارد.

برگزاری آیین «در اره پیروزی» در بیروت

الدیهی در ادامه گفت: مردم بحرین با وجود بحرانی که پیش‌ رو دارند، همچنان در مسئله بیت‌المقدس و حمایت مردم فلسطین اعلام آمادگی می‌کنند. آنها گروه‌های نظامی تشکیل داده و مقرهای داوطلبانه برای حمایت از مردم فلسطین ایجاد کردند.

معاون دبیر کل انجمن الوفاق با تاکید بر اینکه انقلاب مردم بحرین انقلابی همراه با ارزشهای نیک، غرور و عزت است گفت: این انقلاب رویدادی کم‌نظیر، صلح‌آمیز و خلاق بوده و می‌توان آن را «مروارید انقلاب‌ها» نامید.

الدیهی به مستند کردن صوتی و تصویری تجاوزات آل خلیفه تأکید کرد و از مردم بحرین خواست به خود افتخار کرده و علیه چالش‌های رژیم بحرین مقاومت کنند.

برگزاری آیین «در اره پیروزی» در بیروت

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم «مروان عبدالعال»، نماینده جبهه خلق برای آزادی فلسطین بود. عبدالعال با بیان اینکه مردم بحرین به شدت خواستار آزادی و دموکراسی در کشور خود هستند، افزود: جنبش آگاهانه مردم بحرین علی‌رغم تهاجم و اصرار شاهزادگان بر سرکوب، خفقان و عادی‌سازی روابط با اشغالگران ادامه خواهد داشت.

برگزاری آیین «در اره پیروزی» در بیروت

علی شرف المطوری نیز به نمایندگی از جنبش انصارالله یمن در این نشست حضور داشت و پیروزی‌های اخیر مردم یمن را به‌ویژه شیرینی عملیات «بنیان مرصوص» را به مردم فلسطین و بحرین هدیه کرد.

برگزاری آیین «در اره پیروزی» در بیروت

 این مراسم با پخش فایل صوتی اسقف عطاالله حنا از قدس شریف به پایان رسید. عطاالله حنا در سخنان خود گفت: امت عرب برای شکست دادن معامله قرن و در راستای حمایت از مردم فلسطین باید با هم متحد شوند و هیچ‌یک عرب آزاده‌ای زیر ننگ این معامله نخواهد رفت.

انتهای پیام
captcha