فرهنگ قرآنی را در قالب بسته‌های خبری گسترش دهیم
کد خبر: 3878222
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

فرهنگ قرآنی را در قالب بسته‌های خبری گسترش دهیم

سردبیر اخبار قرآنی شبکه قرآن با اشاره به اینکه جامعه با محتوای قرآنی فاصله دارد، گفت: باید بسته‌های خبری روز به مخاطبان ارائه شود و فقط بحث قرآن و مسابقات قرآن و چهره‌های قرآنی اولویت نداشته نباشد، بلکه فرهنگ قرآنی را در جامعه در قالب بسته‌های خبری گسترش دهیم.

فرهنگ قرآنیمهدی قصری‌زاده، سردبیر اخبار قرآنی شبکه قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به پخش خبر قرآنی در شبکه قرآن، اظهار کرد: در زمینه مباحث قرآنی نیاز به جاذبه‌های بصری و غنی‌تر شدن اقدامات قرآنی داریم و باید تلاش زیادی کرد و امیدواریم شاهد تحولات خوبی باشیم.

وی ابراز کرد: باید بسته‌های خبری روز به مخاطبان ارائه شود و فقط بحث قرآن و مسابقات قرآن و چهره‌های قرآنی نباشد، بلکه فرهنگ قرآنی را در جامعه در قالب بسته‌های خبری گسترش دهیم؛ برای مثال می‌توانیم مسائلی مانند آثار نماز در مباحث پزشکی و گفت‌وگو با افراد مختلف و اقتصاد از نگاه قرآن را با بسته‌های کوتاه خبری کار کنیم.

سردبیر اخبار قرآنی شبکه قرآن با اشاره به اینکه خبر به دلیل داشتن زمان خاص و موجزگویی باعث جذب مخاطب می‌شود، گفت: جامعه با محتوای قرآنی فاصله دارد و یکی از دلایل آن سبک زندگی‌ است که چند سال گذشته مقام معظم رهبری به سبک زندگی اسلامی و تربیت 10 میلیون حافظ تأکید کردند.

وی افزود: در واقع تربیت حافظ قرآن گامی است برای مراحل بعدی که به محتوا و مبانی عظیم قرآن پرداخته شود. البته مسئولان نیز مانند مردم تأثیر زیادی در رسیدن جامعه به محتوای قرآنی دارند و باید به این مهم توجه زیادی کنند.

قصری‌زاده تصریح کرد: رسانه‌ها و نخبگان جامعه می‌توانند با ساخت فیلم‌ها و برنامه‌های تولیدی تأثیرگذار به صورت غیرمستقیم سبک زندگی مردم را تغییر دهند که متأسفانه در این زمینه با کمبود مواجه هستیم و باید بیشتر تلاش شود.

انتهای پیام
captcha