«کمبود آشنایی مردم با معارف قرآن» حلقه مفقوده جامعه امروز
کد خبر: 3878213
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
استاد و مفسر قرآن کریم:

«کمبود آشنایی مردم با معارف قرآن» حلقه مفقوده جامعه امروز

ابوالفضل بهرام‌پور گفت: امروزه در زمینه‌های حفظ، قرائت و ترتیل و .. اساتید قرانی و جوانان فعالیت می‌کنند و این زمینه الحمدالله پر رونق در مسابقات و مجالس مختلف در حال برگزاری است اما حلقه مفقوده جامعه کمبود آشنایی و شناخت مردم از معارف قرآن است.

«کمبود آشنایی مردم با معارف قرآن» حلقه مفقوده جامعه امروزابوالفضل بهرام‌پور استاد و مفسر قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: کسانی که برای برگزاری مسابقات و جلسات قرآنی پیشگام هستند باید افراد سطح بالا که متخصص مفهوم آموزی هستند، به میدان آورند تا در زمینه تواشیح و قرائت قرآن کریم و.. آموزش دهند.

وی افزود: جامعه قرآنی باید دغدغه این را داشته‌باشد که چگونه می‌توان مردم را با توضیحات و مفاهیم اولیه قرآن آشنا کرد و سپس آنان را به سمت تفسیر سوق داد که از قضا در این زمینه یک روشی را ابداع کرده و پیاده کردم که نتیجه بسیار خوبی داشت لذا در ایران چنین روش‌هایی باید بومی شود.

استاد و مفسر قرآن کریم با تایید این امر که مجالس و محافل قرآنی کم‌رونق شده‌ است، بیان کرد: اگر مردم را با جاذبه‌های درونی قرآن کریم اعم از معارف و مفاهیم درونی قرآن آشنا کنیم قطع به یقین مجالس قرآنی نیز پر رونق خواهند شد و مردم جذب چنین محافلی می‌شوند.

وی گفت: ذکر و یاد خدا تنها عبادتی است که حد یقف ندارد و از طرفی نیز ذکر قلیل کارآیی ندارد و لذا می‌فرماید:« اذکروالله ذکرا کثیرا؛ خداوند را بسیار یاد کنید» و یاد خدا اگر زیاد انجام شود گره‌گشاست.

بهرام‌پور تصریح کرد: ذکر خدا در تمام معارف قرآن کریم هویداست که باید توسط اساتید قرآنی استخراج شده و به مردم القا شود تا مردم با معارف قرآن کریم آشنا شوند.

وی ادامه داد: امروزه در زمینه‌های حفظ، قرائت و ترتیل و .. اساتید قرانی و جوانان فعالیت می‌کنند و این زمینه الحمدالله پر رونق در مسابقات و مجالس مختلف در حال برگزاری است اما حلقه مفقوده چنین مجالسی کمبود آشنایی و شناخت مردم از معارف قرآن است.

بهرام‌پور با بیان اینکه در حال حاضر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مانعی وجود ندارد بلکه برنامه‌ریزی‌ها مناسبی نیست، گفت: اگر برنامه‌ها و محافل قرآنی جاذبه‌ داشته‌باشد و پاسخگوی سوالاتی که در نهاد جوانان است از قبیل اینکه « خداوند چرا مرا را آفریده است و..» باشد.

وی تاکید کرد: پاسخ تمام سوالاتی که امروزه جوانان با آن مواجه می‌شوند، در قران کریم است فقط باید از طریق برنامه‌ها و مجالس قرآنی به این سوالات پاسخ داده شود.

انتهای پیام
captcha