مدار بهشت و جهنم در وجود مبارک حضرت فاطمه(س) است
کد خبر: 3874821
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

مدار بهشت و جهنم در وجود مبارک حضرت فاطمه(س) است

گروه اجتماعی ــ عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از معیارهای مهم رضایت حضرت زهرا(س) از ما را کنترل مدار حب و بغض نسبت به دوستان و دشمنان حضرت دانست و گفت: مدار بهشت و جهنم در وجود مبارک بی‌بی دو عالم است.

مدار بهشت و جهنم در وجود مبارک حضرت فاطمه(س) استبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید‌محمدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه، 7 بهمن‌ماه در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مقام رضوان در بارگاه الهی گفت: مقام رضوان یعنی خداوند از بنده راضی می‌شود، انسان باید در همه حال خداوند را حمد و ستایش کند.

وی افزود: مقامی بالاتر از مقام رضوان وجود ندارد، انسان باید به‌گونه‌ای زندگی کند که خداوند وی را بپسندد. در روایات اهل بیت(ع) آمده است که برای مرضی خدا شدن باید در مسیر اهل بیت(ع) گام برداریم و آن‌ها را دوست داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) نزد خداوند متعال، بیان کرد: خداوند حضرت زهرا(س) را دوست دارد و کسی که بی‌بی دو عالم را دوست داشته باشد و در مسیر این بانوی کرامت باشد خداوند وی را نیز دوست دارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) راه سعادت را باز کردند و ما باید در این مسییر حرکت کنیم که همان مسیر رضوان است. راه رسیدن به رضوان این است که باید به‌گونه‌ای در عالم قدم برداریم که وجود مبارک حضرت زهرا(س) از ما راضی شود.

وی اظهار کرد: کسانی که در مدار امیرالمؤمنین(ع) گام بر می‌دارند مرضی حضرت زهرا(س) هستند و افرادی که خارج از این مدار قرار دارند مورد رضایت بی‌بی دو عالم نیستند.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: اگر مدار حب و بغض، دشمنی و دوستی و رضای انسان وجود حضرت زهرا(س) باشد نتیجه این می‌شود که حضرت زهرا(س) از ما راضی می‌شود. یعنی نسبت به دوستان و راه حضرت حب داشته باشیم و از دشمنان ایشان بیزار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رضایت حضرت زهرا(س) سبب رضای الهی می‌شود، گفت: اگر کسی می‌خواهد به مقام رضوان برسد باید در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد و هر عملی که بی بی دو عالم نمی‌پسندد انجام ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که از رضای حضرت زهرا(س) فاصله گرفتند جهنمی هستند، مدار بهشت و جهنم  در وجود مبارک بی بی دو عالم است.

انتهای پیام
captcha