دشمنان انتظار از دشمنان توحید خطرناک‌تر هستند
کد خبر: 3873697
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشمنان انتظار از دشمنان توحید خطرناک‌تر هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه یهودیت امروز مسیر انتظار را تغییر می‌دهد و انتظار عیسی بن مریم را برای حکومت یهود تفسیر می‌کنند، افزود: دشمنان «انتظار» از دشمنان «توحید» خطرناک‌تر هستند

دشمنان انتظار از دشمنان توحید خطرناک‌تر هستندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز سوم بهمن‌ماه، در افتتاحیه  « همایش بین‌المللی نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: بحث انتظار مهم و بی سابقه است یعنی جمعیت‌ها از بدو خلقت تاکنون به انتظار انبیا بودند اما هیچ انتظاری مثل انتظار صاحب الزمان(عج) نبوده و هیچ مسئله دینی نیز به اندازه این مسئله دشمن و مخالف نداشته است، آن چنان مسئله انتظار مهم است که ادیان مختلف با اینکه در کتب از این انتظار با تعابیر مختلف یاد کردند در عین حال بر علیه این انتظار حرکت کرده‌اند از جمله انجیل و مسیحیت.

وی افزود: انجیل خبر از دگرگونی عالم و آمدن انسانی که در آسمان‌ها سیر خواهد کرد آن هم وقتی که بساط عالم بهم بریزد(که به قیامت تفسیر کردند) می‌دهد و آنان معتقدند عیسی بن مریم(ع) برای گناه بخشی و بخشودگی و رحمت واسعه خداوند نازل می‌شود و این امر چیزی است که مسیحیت کاتولیک بانی آن است.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه یهودیت امروز مسیر انتظار را تغییر می‌دهد و انتظار عیسی بن مریم را برای حکومت یهود تفسیر می‌کنند، افزود: دشمنان «انتظار» از دشمنان «توحید» خطرناک‌تر هستند در طی این سال‌ها شبهاتی را در مورد انتظار در قالب نامه‌ای به اساتید حوزه علمیه قم وارد کردند که بسیار غلط و ناحساب بود.

وی با اشاره به اینکه حدود 4 هزار و 310 حدیث در باب انتظار وجود دارد، افزود: چکیده بالغ بر ۳۰۰ حدیث بر این مساله تاکید دارد که زمین هیچ‌وقت نمی‌تواند خالی از امام معصوم باشد و همچنین نزدیک به هزار و ۱۰۰ حدیث دیگر هم در رابطه با ویژگی‌ها و معرفی امام عصر(عج) پرداخته‌است.

وی گفت: اصبغ بن نباته نقل می‌کند:« نزد امیرالمومنین امام علی (ع) آمدم و مشاهده کردم، حضرت(ع) روی زمین خط می‌کشند، پرسیدم چه شده است؟ علاقه‌مند به زمین شده‌اید؟ حضرت(ع) فرمودند: «درحال فکر کردن در خصوص فرزند یازدهم خودم هستم» سپس نامشان را ذکر کرده و فرمودند: «ایشان بعد از غیبتی طولانی ظهور می‌کند و در زمان این غیبت، افرادی وجود دارند که «أُولَئِكَ خِيَارُ هَذِهِ الْأُمَّةِ» آن‌ها بهترین افراد این امت هستند».

سردار سلیمانی مصداق بارز«خِيَارُ هَذِهِ الْأُمَّةِ» است

خطیب نمازجمعه تهران افزود: استقامت بسیار با ارزش است و فردی مانند سردار شهید سلیمانی نمونه بارز تعبیر امام علی(ع) یعنی « خِيَارُ هَذِهِ الْأُمَّةِ » بود که شهادت وی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در بسیاری از روایات بر دعا و توسل برای ظهور منجی عالم بشریت تاکیدات فراوانی شده است، قم زمانی که نهضت امام (ره) بود لذا در دوران انتظار باید این توسل بسیار افزایش یابد.

امامی کاشانی با اشاره به فرازی از دعای عهد مبنی بر:« وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبَادِكَ وَ نَاصِراً لِمَنْ لا يَجِدُ لَهُ نَاصِراً غَيْرَكَ؛ خدایا او را قرار ده پناهگاهی برای ستمدیدگان از بندگانت، و یاور برای کسی که یاری برای خود جز تو نمی یابد»، افزود: دعا منطق ویژه‌ای در اسلام داشته و به وسیله این ابزار الهی می توان بسیاری از مبادلات را تغییر داد.

یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی« نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله)» از صبح امروز آغاز شده و در ادامه بعدازظهر از 15 الی  17 با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و رونمایی از آثار دبیرخانه همایش و پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در خیابان معلم به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha