برنامه‌های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
کد خبر: 3873553
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

برنامه‌های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نخستین جلسه کمیته قرآن و هیئات مذهبی ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف اعلام برنامه‌های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرکرد برگزار شد.

برنامه‌های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شدبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عزیزالله میراحمدی، مسئول فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در نخسین جلسه کمیته قرآن و هیئات مذهبی ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز دوم بهمن‌ماه با حضور مسئولان قرآنی و فرهنگی استان برگزار شد به اهمیت تشکیل این کمیته اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری یکی از علت‌های مبتلا شدن سران برخی از کشورهای اسلامی به بیماری ذلت را دوری از قرآن اعلام کرد.

وی ادامه داد: مشکلات متعددی اعم از افزایش آمار طلاق، کاهش آمار ازدواج، اختلاس و ... در جامعه به دلیل دور بودن از فرهنگ قرآن است که البته تنها قرائت قرآن دردی از جامعه را دوا نمی‌کند، قرآن مانند پزشک در جامعه است و اگر شخصی نزد پزشک برود اما دارویی مصرف نکند بیماری‌اش نیز درمان نمی‌شود و تا زمانی که به دستورات قرآن عمل نکنیم، معضلات اجتماعی حل نخواهند شد.

حجت‌الاسلام میراحمدی اظهار کرد: این جمع به عنوان کمیته قرآنی باید تلاش کند تا عمل به قرآن درجامعه رشد پیدا کند زیرا اگر عمل به قرآن در جامعه افزایش پیدا کند بسیاری از مشکلات در جامعه قرآنی نیز حل خواهند شد و البته عزت و کرامتی که مقام معظم رهبری به آن تآکید می‌کنند در سایه عمل کردن به قرآن میسر می‌شود که می‌طلبد آیات قرآنی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم.

مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی با یبان اینکه امسال دهه فجری متفاوت را تجربه می‌کنیم، گفت: 22 بهمن ماه سال جاری مصادف با چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها است که برنامه‌های دهه فجر و ایام فاطمیه با شهادت حاج قاسم سلیمان عجین خواهد شد و در همه برنامه‌ها مراسم گرامیداشت شهید مقاومت نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر در راستای تقویت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه و به نمایش گذاشتن این حضور با شکوه است، ادامه داد: حضور حداکثری آحاد مردم در این راهپیمایی و در صحنه انتخابات سبب بیمه شدن انقلاب اسلامی می‌شود.

در ادامه این جلسه محسن تقی‌پور، رئیس اداره قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی این حوزه در دهه فجر هدفمند شده‌اند، بیان کرد: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه قرآنی، توسعه و ترویج فعالیت‌‍‌های قرآنی، استفاده از فضای انقلاب اسلامی برای شناخت بیشتر قرآن کریم و ... از جمله برنامه‌های این اداره در ایام‌الله دهه فجر است.

برنامه‌های انقلابی - قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآن

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال برنامه‌های بیشتری در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته است که اجرای محافل انس با قرآن کریم در همه مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی و شهری، برگزاری مسابقات حفظ قرآن، تجلیل از حافظان قرآن از جمله برنامه‌های شهرستان فارسان است.

تقی‌پور برنامه قرآن «بخوان جایزه بگیر» را از جمله برنامه‌های قرآنی شهرستان کوهرنگ معرفی کرد و افزود: جشن‌های قرآنی، ختم قرآن با نیت سردار سلیمانی و برنامه‌‍‌های قرآنی و انقلابی دیگر نیز از جمله برنامه‌های این شهرستان است.

وی در پایان گفت: برنامه‌های بصیرت‌افزایی در مؤسسات قرآنی، جشنواره قرآنی شهید قاسم سلیمانی در خانه قرآن‌ها، نمایشگاه تصویری قرآنی از دستاوردهای انقلاب، اجرای یک برنامه‌ قرآنی مشترک با نیروی انتظامی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این اداره در ایام‌الله دهه فجر است.  

یادآوری می‌شود؛ حضور پرشور هیئات مذهبی در راهپیمایی، سرکشی به منازل پیرغلامان هیئات و خانواده‌های شهدا، فضاسازی شهری به مناسبت ایام فاطمیه و دهه فجر، برگزاری گفتمان‌های انقلابی در مدارس و محوریت قرار دادن دانش‌آموزان در اجرا و فضاسازی‌های برنامه‌ها و خطابه‌خوانی‌های انقلابی، پویش ختم صلوات، پویش «دشمن بداند» به عنوان موضوع انشاء برای دانش‌آموزان از برنامه‌های پیشنهادی در این جلسه بود.

همچنین چاپ و تهیه پوستر شهید سلیمانی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پویش ملی یک میلیون ختم قرآن کریم، پخش تیزر قرآنی سردار شهید سلیمانی، اجرای 30 محفل قرآنی در امامزاده‌های استان، برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی، همایش تجلیل از 400 نفر از ممتازان قرآنی و همسران شهدا که در کلاس‌های قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت کرده‌اند، هیئات مذهبی در مساجد و حسینه‌های اجتماعی به مدت پنج شب، شرکت هیئات مذهبی در اجتماع بزرگ فاطمیون، جشنواره قرآنی در دانشگاهیان کشور، شب شعر فاطمی، همایش مادرانه ویژه بانوان از دیگر برنامه‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

در پایان مقرر شد که همه دستگاه‌های برنامه‌های خود را در رابطه با بزرگداشت ایام‌الله فجر و گرامیداشت سردار دل‌ها به مدت یک هفته به صورت مکتوب به کمیته اعلام کنند تا برنامه‌های مورد تأیید، اجرایی شوند.

انتهای پیام
captcha