اعتراض شرکت‌کنندگان به خاطر بی‌نظمی در مسابقات قرآن دانش‌آموزی قم+ توضیح مسئولان
کد خبر: 3873460
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

اعتراض شرکت‌کنندگان به خاطر بی‌نظمی در مسابقات قرآن دانش‌آموزی قم+ توضیح مسئولان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نخستین روز مسابقات قرآن ناحیه یک آموزش‌و پرورش استان قم از روز گذشته اول بهمن در مجتمع مریم آغاز شد ولی بی‌نظمی در اجرای رشته‌ها باعث انتقاد برخی مدارس از برگزارکنندگان این مسابقات شد.

بی نظمی در مسابقات قرآن دانش‌آموزی صدای برخی مدارس را درآورد + توضیح مسئولانبه گزارش ایکنا از قم، سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و قرآنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم در ۱۴ رشته مختلف از جمله حفظ قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، مداحی و.. برگزار می‌شود.

علی علیزاده از داوران این مسابقات در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در در دو بخش برادران و خواهران در حال برگزاری است، تصریح کرد: دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده و پسران در دو نوبت یکم و دوم بهمن‌ماه و دختران نیز در دو نوبت سوم و چهارم بهمن‌ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

علیزاده، استقبال دانش‌آموزان ناحیه یک استان قم از مسابقات قرآنی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در روز اول مسابقات حدود هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات با یکدیگر رقابت کردند و در مجموع حدود ۴ هزار شرکت‌کننده در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگ و قرآن آموزش و پرورش به رقابت خواهند پرداخت.

داور مسابقات قرآنی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم، در ابتدا در مسابقات قرآنی در سطح مدارس برگزیده شدند و به این سطح مسابقات راه یافتند سپس از بین آنان، از هر رشته دو نفر به عنوان برگزیده به مرحله استانی مسابقات راه پیدا می‌کند.

با توجه به حضور روزانه بیش از هزار نفر برای آزمون، رخدادهایی غیرقابل پیش‌بینی، امری طبیعی به نظر می‌رسد ولی با توجه به این حجم حضور دانش‌آموز و از طرفی لزوم فرهنگ‌سازی عملی در نظم‌پذیری دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی دقیقتر و منسجم‌تری صورت می‌گرفت تا موجب اعتراض مدارس نشود.

ترک سالن به خاطر تاخیر 3 ساعته در پذیرش

دانش‌آموزان برخی مدارس از جمله دبیرستان شهید زرگری به همراه مربی پرورشی خود در روز اول این مسابقات در سالن حضور می‌یابند ولی چون با تاخیری سه ساعته در نوبت دادن به دانش آموزان خود مواجه می‌شوند زبان به اعتراض گشوده و سالن مریم را به نشانه اعتراض ترک می‌کنند.

البته ناصر حمزه‌ای، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به خبرنگار ایکنا گفت: همه دانش‌آموزان طبق زمان‌بندی آزمون داده‌اند به‌جز رشته حفظ که متاسفانه داوران کمی کند داوری می‌کردند و همین سبب تاخیر بوده است.

وی افزود: متاسفانه مربی دبیرستان شهید زرگری بعد از جدال لفظی با داور مسابقات، خودش مانع آزمون دادن دانش‌آموزان می‌شود و به درخواست عوامل مسابقات برای انجام آزمون اعتنایی نمی‌کند.

حمزه‌ای در عین حال تاکید کرد که افرادی که موفق به آزمون نشده‌اند امروز هم می‌توانند با مراجعه به محل آزمون در مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha