ظرفیت علمی و فرهنگی قم پیشران توسعه مهارت است
کد خبر: 3873457
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
استاندار قم:

ظرفیت علمی و فرهنگی قم پیشران توسعه مهارت است

گروه فرهنگی ــ بهرام سرمست با تاکید بر اهمیت مساله مهارت در توسعه اقتصادی، گفت: ظرفیت علمی و فرهنگی قم پیشران توسعه مهارت است .

ظرفیت علمی و فرهنگی قم پیشران توسعه مهارت استبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست استاندار قم شب گذشته یکم بهمن‌ماه، در نشست مشترک شورای مهارت و کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری استان قم که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سالن جلسات امام جواد (ع) استاندای قم برگزارشد، با اشاره به لزوم افزایش ارتباط بین دانشگاه، صنعت و مراکز اجرایی قم، اظهار کرد: در این راستا راه اندازی دفتر ارتباط استانداری با مراکز آموزش عالی اولین گام از سوی مدیریت استان برای ایجاد ارتباط بین نهادهای تصمیم‌گیر و مراکز علمی و برآورده شدن هدف‌گذاری‌های انجام شده است.

استاندار قم با بیان فعالیت بیش از 30 مرکز آموزش عالی در استان، اضافه کرد: دبیر خانه دائمی دفتر ارتباط استانداری و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، ظرفیت مناسب برای افزایش تعاملات علمی و عملی در زمینه آموزش، پژوهش و مهارت افزایی است.

سرمست با تاکید بر حضور بالغ بر 4 هزار عضو هیئت علمی در قم، ادامه داد: این ظرفیت علمی می‌تواند در ارائه راهکارهای عملی برای حل معظلات و مشکلات توسعه ای قم استفاده شود.

استاندار قم نیاز امروز جوامع را کاربردی کردن تحقیقات و منطبق کردن رشته‌های تحصیلی با نیازهای جامعه دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌های قم باید در مسیر آموزش مهارت‌های منطبق بر نیازهای استان به دانشجویان وایجاد روحیه کارآفرینی در فارغ‌التحصیلان گام‌های موثری بر دارند.

وی به نقش مدارس آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان مکمل مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: سیاست مدیریت استان بر تقویت هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و با اتکا بر اصل مهارت افزایی توسط آموزش و پرورش استان وایجاد انگیزه برای ترغیب دانش‌آموزان برای کسب مهارت‌های عملی و کاربردی است.

سرمست همچنین با بیان لزوم برنامه‌ریزی جهت آموزش مهارت در حوزه زنان، ابراز کرد: این مهارت‌ها باید با در نظر گرفتن اثر بخشی زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی باشد و بیش از پیش در دستور متولیان امر قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر اهمیت مساله مهارت در توسعه ی اقتصادی، گفت: ظرفیت علمی و فرهنگی قم پیشران توسعه مهارت است .

یادآور می‌شود، در پایان جلسه با اهدای لوح سپاس از اقدامات عطار نیا مدیرکل سابق تقدیر و تقی زاده بعنوان مدیر کل جدید آموزش فنی و حرفه ای استان معارفه شد.

انتهای پیام
captcha