75 درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی قم، مزاحم یا اشتباه هستند
کد خبر: 3872890
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
بهزیستی قم اعلام کرد:

75 درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی قم، مزاحم یا اشتباه هستند

گروه اجتماعی ــ مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی قم گفت: در اورژانس اجتماعی(خط 123) در 9 ماهه سال 98، 20 هزار و 282 تماس برقرار شد و بیشترین تماس‌های غیر مزاحم و اشتباه با اورژانس اجتماعی مربوط به اختلافات حاد خانوادگی است.

75 درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی، مزاحم یا اشتباه هستندمنصوره بابایی کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با بیان اینکه اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی و با هدف ارائه خدمات فوری  به افرادی که آسیب‌دیده هستند ایجاد شد، گفت: خدمات اورژانس اجتماعی در دو بخش خط تلفن 123 و تیم سیار با هدف کاهش بحران‌های فردوی و اجتماعی توسط کارشناسان ارائه می‌شود.

بابایی اظهار کرد: در اورژانس اجتماعی خط 123 در 9 ماهه سال 98 ، 20 هزار و 282 تماس برقرار شد و از این تعداد 5 هزار و 197 تماس مرتبط با گروه هدف اورژانس اجتماعی بوده که توسط کارشناسان پاسخ داده شده است.

وی افزود: تیم سیار اورژانس اجتماعی در سطح شهر گردش دارند و در بحث آسیب‌هایی که به تیم کارشناسی ارجاع می‌شود، به صورت مداخله حضوری در بحران برای رفع آسیب شناسایی شده وارد عمل می‌شوند که تا پایان آذرماه 98 ، هزار و 212 مورد توسط تیم سیار مداخله شده است.

بابایی با اشاره به اینکه جامعه هدف اورژانس اجتماعی، افرادی هستند که در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند یا آسیب‌دیده اجتماعی‌اند، بیان کرد: همسرآزاری، کودک‌آزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری، اقدام به خودکشی، زوجینی که دچار اختلافات خانوادگی هستند، دخترانی که از منزل فرار کردند، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی، کودکان کار، افرادی که مبتلا به اختلالات جنسی هستند و هر فردی که که دارای شرایط بحرانی باشند می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند.

وی ادامه داد: بیشترین تماس برقرار شده با اورژانس اجتماعی مربوط به اختلافات حاد خانوادگی است و پس از آن، همسرآزاری بیشترین فراوانی را دارد و حدود 8 درصد این تماس‌ها مربوط به کودک آزاری است که بیشتر شامل آزار روحی و عاطفی و جسمی می‌شود و همچنین حدود 50 درصد تماس‌های برقرار شده نیازمند راهنمایی کارشناسان هستند و شاید در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز قرار نگیرند اما به نوعی خواستار استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی هستند.

75 درصد تماس‌ها مزاحمت است

کارشناس امور آسیب‌‌دیگان اجتماعی اداره کل بهزیستی قم اظهار کرد: متاسفانه در حدود 75 درصد کل تماس‌های دریافتی در اورژانس اجتماعی، مزاحم تلفنی یا بدون ارتباط با حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند و موارد بسیار زیادی نیز مشاهده شده که در طول یک روز از یک خط تلفنی 40 بار با اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خط تماس 123 مانند خط اورژانس و آتش نشانی یکی از خطوط فوریتی و ضروری به شمار می‌رود، گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی در مواردی که افراد با برقراری تماس با اورژانس اجتماعی مزاحمت ایجاد و یا بدون دلیل خط را مشغول کردند تلاش می‌کنند تا ضرورت خط تماس 123 اورژانس اجتماعی را به آنان گوشزد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha