لزوم بهره‌مندی از تجارب حوادث طبیعی در کشور جهت مقابله با آثار مخرب آن
کد خبر: 3872669
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
استاندار قم مطرح کرد؛

لزوم بهره‌مندی از تجارب حوادث طبیعی در کشور جهت مقابله با آثار مخرب آن

گروه اجتماعی ــ استاندار قم بروز حوادث طبیعی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بايد از تجارب اين بحران‌ها و حوادث براي پيشگيري و مقابله با آثار مخرب اين حوادث استفاده شود.

لزوم بهره‌مندی از تجارب بحران‌های طبیعی در کشور جهت مقابله با آثار مخرب آنبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم امروز 29 دی‌ماه در آیین «گلریزان کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان» که به همت مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، با اشاره به روحيه نوع دوستی در بین مردم ایران، اظهار کرد: پس از صدور پیام مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و تاکیدات ریاست محترم جمهور، دستورات لازم مبنی بر ارسال کمک‌هاي فوری و تأمين تجهیزات و نیروی انسانی از سوي دستگاه‌هاي استان و بخش‌هاي مردمي صادر شد.

سرمست افزود: در شرایط بحرانی، مرزبندی‌ها رنگ می‌بازد و همدلی‌ها در بین آحاد مردم بیشتر می‌شود و حتی بین دولت و مرم پیوند مبارکی ایجاد می‌شود. 

استاندار قم مشارکت و ارشادات خیرخواهانه مراجع معظم و علمای گرانقدر استان در زمینه کمک به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان را مورد تأكيد قرار داد و افزود: مردم نوع‌دوست قم و مسئولین قم در کنار هم برای جمع‌آوری و ارسال کمک به مردم سیل‌زده اهتمام ویژه دارند.

سرمست بروز حوادث طبیعی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بايد از تجارب اين بحران‌ها و حوادث براي پيشگيري و مقابله با آثار مخرب اين حوادث استفاده شود.

وی به مديريت هوشمندانه سیلاب‌های ابتدای سال قم اشاره و تصریح کرد: با مدیریت به موقع و تعامل در استان توفیقات بسیار خوبی در زمينه مهار اين سيلاب‌ها انجام گرفت ضمن اين كه كمك‌هاي مردمي خوبي هم به مناطق سیل‌زده استان لرستان ارسال كرديم.

استاندار قم همچنين با اشاره به برگزاري باشكوه و بدون مشكل مراسم تشييع پیکر سردارشهید سپهد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در قم گفت: عليرغم حضور خیل عظیم جمعیت از استان و سایر شهرهاي هم‌جوار اما با تصمیمات مناسب اتخاذ شده در شورای تامین استان و نیز بهره‌مندی از ظرفيت خیرین اين مراسم به شكل شايسته و باشكوه خاصي برگزار شد.

سرمست با بيان اينكه مسئولان و مردم قم از همان ساعات اولیه بروز سیل در استان‌های سیل‌زده اعلام آمادگي خود را براي كمك اعلام کردند، گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهتی است که با احصاء نیازهای مناطق سیل‌زده، کمک‌های مردمی بر اساس اولویت‌ها و به صورت هدفمند ارسال شود.

وی با قدرداني از نقش خيرين و دستگاه‌هاي دست‌اندركار برگزاری مراسم گلریزان در قم یادآور شد: خیرین همواره نقش مهم در عرصه‌های اجتماعی ایفا نموده‌اند و در برنامه‌های کمک به مردم حادثه‌دیده نیز این نقش دو چندان است.

انتهای پیام
captcha