وداع کم نظیر مردم قم با نگین درخشان مقاومت/ آخرین زیارت سردار در جمکران
کد خبر: 3869720
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
گزارش ایکنا از وداع با سردار در قم/

وداع کم نظیر مردم قم با نگین درخشان مقاومت/ آخرین زیارت سردار در جمکران

گروه سیاست و اقتصاد ــ مراسم استقبال از پیکر سردار مقاومت و یاران شهیدش، که از ساعت‌ها قبل از زمان اعلام شده یعنی ساعت 14 از حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بلوار حرم تا حرم آغاز شده بود با آخرین زیارت سردار مقاومت در مسجد مقدس جمکران خاتمه یافت.

صدها هزار قمی‌ در انتظار «سردار مقاومت»/ بلوار 7 کیلومتری پیامبر اعظم مملو از جمعیت مشتاقبه گزارش خبرنگار ایکنا از قم، مردم قم امروز و امشب 16 دی با سردار خوبی‌ها و مردانگی‌ها در شهر ام القری اسلام وداعی جانانه داشتند، آن هم در آستانه رحلت مادری که تنها و شبانه و در غربت به دامان خاک رفت.
امروز و امشب مردم قم پس از ساعت‌ها انتظار برای وداع، پیکر شهید سپهبد سردار سلیمانی را از حرم تا جمکران تشییع کردند.
مردم متدین قم با وجود سرمای هوا  و انتظار طولانی مدت، ایستادند تا پیکر مطهر سردار رشید اسلام را به پاس همه سال‌هایی که سرپا ایستاد، در سرما ایستاد و نخوابید تا امنیت این سرزمین را تضمین کند، بدرقه کنند.
پیکر مطهر شهدای مقاومت پس از طواف ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و وداع مراجع تقلید در سیل خروشان جمعیت مردم قرار گرفت و پس از ورود به مسجد مقدس جمکران مراسم تشییع و تجلیل از این سردار با عظمت انقلاب و رهبری برگزار شد و پس از آن برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود.
اخبار لحظه به لحظه استقبال و تشییع پیکرهای مطهر شهدای مقاومت را در زیر دنبال کنید.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعلام مسئولان قرار بود پیکر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۱۴ امروز 16 دی ماه وارد شهر مقدس قم شود ولی استقبال چند میلیونی مردم تهران از شهید مقاومت و همراهانش سبب شد تا لحظه مخابره این خبر پیکر مطهر به قم وارد نشده است.
ساعت 15:30 پیکر مطهر شهدا نزدیک میدان آزادی تهران است و بعد از آن به قم منتقل خواهد شد که اخبار تشییع پیکر مطهر در قم مخابره می‌شود.
مردم قم از ساعت‌ها قبل در حرم مطهر و صحن‌های اطراف آن همچنین بلوار پیامبر اعظم(ص) برای استقبال از پیکر سردار شهید تجمع کرده و به عزاداری مشغول هستند.
ساعت 16:00 مردم شهید پرور قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به عزاداری در شبستان امام خمینی (ره) پرداختند و حرکت به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) برای شروع مراسم تشییع شهید را آغاز کرده‌ و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می‌شود.
بلوار پیامبر اعظم ساعاتی قبل از تشییع پیکر سپهبد سلیمانی
صدها هزار قمی‌ در انتظار «سردار مقاومت»/ بلوار 7 کیلومتری پیامبر اعظم مملو از جمعیت مشتاق
مردم سیاه‌پوش در حالی که «الوداع الوداع» می‌خوانند، شعارهایی چون «سردار علم جلوه ایثار نیامد؛ ای هموطنان قاسم سردار نیامد؛ علم دار نیامد» و شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند تا پیکر سردار سپهبد سلیمانی را در آغوش بگیرند.
ساعت 16:15مسیرهای منتهی به بلوار پیامبر اعظم مملو از جمعیت عاشق جهاد و شهادت است و مداحان به مرثیه سرایی می‌پردازند.
حال و هوای مشتاقان آخرین وداع با سردار دل‌ها
ساعت 16:30 با پرواز بالگرد حامل پیکر سرداران شهید از میدان آزادی تهران اشتیاق مردم قم برای در آغوش گرفتن پیکر شهدا و عشق بازی با آنان دو چندان شده است.
«دنبال سر سردار نگردید، سردار سرش بر روی دامان حسین است، حیدر حیدر ، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می چکد از چنگ تو» از جمله شعارهای ملت غیور و انقلابی قم است.
یکی از نکات جالب این مراسم حضور گسترده طلاب غیرایرانی و جوانانی از 100 ملیت جهان با 100 پرچم از کشورهای مختلف است که امروز در این مراسم شرکت کرده‎اند.
آغاز مراسم تشییع سردار مقاومت و یاران شهیدش از حرم حضرت معصومه(س)
ورود پیکر پاک شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش به قم 
16:55 پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش پس از حضور در تهران و اقامه نماز مقام معظم رهبری و خیل گسترده و میلیونی مردم تهران وارد قم شد.
پس از ورود پیکر پاک سردار شهید و همرزمان باوفایش به قم مسئولان و علما در مراسم استقبال از پیکر پاک شهید حضور یافتند و این پیکر پاک پس از ورود به قم به آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) منتقل شد.
حضور مراجع تقلید در مراسم وداع 
17:30 هم اکنون برخی مراجع معظم تقلید و شخصیت‌های حوزوی از جمله آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی، آیت ‌الله نوری همدانی، آیت الله شیخ عیسی قاسم، آیت الله یزدی، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، آیت الله گرامی، آیت الله مقتدایی، آیت‌الله امینی و آیت الله سیفی مازندرانی برای ادای احترام به پیکر شهدا در این  مراسم حضور یافتند.
همچنین آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری نیز لحظاتی قبل در حرم مطهر حاضر شدند تا آخرین وداع خود را با سردار شهید انجام دهند.
آغاز مراسم تشییع سردار مقاومت و یاران شهیدش از حرم حضرت معصومه(س)
18 هم اکنون طواف ابدان مطهر شهدای مقاومت بر گرد بقعه مطهر کریمه اهل بیت(س) در حال انجام است و همزمان عزاداری با حضور خادمان بارگاه حضرت معصومه(س) در حال انجام است.  
ای اهل حرم، میر و علمدار خوش آمد
18:30 مردم بیرون حرم مطهر منتظر هستند تا پیکر سردار محبوبشان را تشییع کنند. دسته های عزاداری به یاد سرور و سالار شهیدان، حضرت ابی عبدالله(ع) نوحه سرایی و عزاداری می کنند. قرائت پیام تبریک و تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار رشید اسلام یکی از بخش های این مراسم است.
19 پیکرهای مطهر سردار شهید و همرزمانش هم اکنون در 4 کیلومتری مسجد مقدس جمکران و میدان پیامبر اعظم به عنوان ایستگاه پایانی وداع قرار دارد.
20:14 سیل جمعیت از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران یادآور تجمع عاشقان حسینی در ایام اربعین است. گام هایی آرام با مقصدی یکسان.
21:30 هم اکنون پیکر مطهر سرداران شهید در مسجد مقدس جمکران و  در میان خیل عظیم جمعیت همچون نگینی درخشان در برگرفته شده و مردم با اشک و خشم با ابدان مطهر، وداع می‌کنند.
پیکر مطهر سپهبد سلیمانی و شهدای مقاومت با آخرین زیارت سردار در مسجد جمکران به سمت کرمان بدرقه شد.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصلاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۲۰:۰۳
0
0
روحش شاد
captcha