فمینیسم؛ یک تصویر غلط از هویت زن/ «حجاب» کلیدواژه وصایای شهدا
کد خبر: 3868356
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

فمینیسم؛ یک تصویر غلط از هویت زن/ «حجاب» کلیدواژه وصایای شهدا

گروه اجتماعی - کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه فمینیسم یک تصویر غلط از جنس و هویت زن ارائه می‌کند، گفت: حضور حضرت زینب در کربلا حقیقت هویت زن را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید وجود زن دکور و ویترین نیست و نباید از حقوق زنان بهره‌برداری‌های سیاسی شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ فروغ نیلچی‌زاده،‌ کارشناس خانواده در رسانه ملی امروز، 11 دی‌ماه در همایش «پیام‌آوران عاشورا» که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه به برکت خون شهدای مدافع حرم برای نخستین‌بار در طول تاریخ اسلام پرچم «یا زینب(س)» بر برگاه حضرت در سوریه برافراشته شده است، اظهار کرد: مدافعان حرم کار بزرگی در دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) انجام دادند.

وی مدیریت بحران را از جمله مسائل روان‌شناختی و جامعه‌شناختی دانست و افزود: افراد در شرایط سخت و بحرانی ذات و خمیره وجودی خودشان را آشکار می‌کنند، زیرا در شرایط عادی رفتار و گفتار همه خوب است.

این پژوهشگر دینی با اشاره به فراز و نشیب‌های زندگی حضرت زینب(س)، عنوان کرد: حماسه عاشورا و رساندن پیام حماسه عاشورا دو نقطه استراتژیک در زندگی زینب کبری است که در اوج بحران قرار دارد.

نیلچی‌زاده با بیان اینکه امروز خانواده‌های شهدا بیشترین شباهت را به حضرت زینب(س) دارند، گفت: حضرت زینب(س) نه تنها یک بانوی کامل به معنای واقعی کلمه است، بلکه الگویی بی‌نظیر برای مردان محسوب می‌شود. ایشان بعد از حادثه کربلا در نهایت وقار و اطمینان و نجابت بود و مانند یک زن مصیبت‌دیده عمل نکرد که نشان‌دهنده مدیریت بحران در رفتار و گفتار زینبی است.

وی زن را مظهر جمال خداوند دانست و تصریح کرد:‌ هویت زن با لطافت و زیبایی و احساس همراه است و لذا در بحران‌ها اگر از گنج وجودی خود زیبایی استخراج کند نمی‌تواند جز زیبایی ببیند. «ما رایت الا جمیلا» نشان‌دهنده اوج زیبایی فکر و قلب حضرت زینب(س) است.

کارشناس رسانه ملی شهدا را وام‌دار زینب کبری دانست و ادامه داد:‌ در 70 درصد وصیت‌نامه‌های شهدا از کلیدواژه «حجاب» استفاده شده است که می‌خواهد جایگاه زن را در جامعه اسلامی بیان کند.

وی با بیان اینکه فمینیسم یک تصویر غلط از جنس و هویت زن ارائه می‌کند، گفت: حضور حضرت زینب در کربلا حقیقت هویت زن را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید وجود زن دکور و ویترین نیست و نباید از حقوق زنان بهره‌برداری‌های سیاسی شود.

نیلچی‌زاده با اشاره به وجود زنان عفیف و پاکدامن در طول تاریخ و معرفی زنان پلید و بدکاره، یادآور شد: امروز دشمن به دنبال گرفتن حیا و آلوده کردن چشم و فکر و قلب و دامان زنان پاکدامن است تا مانع از گسترش اسلام ناب محمدی شود که زینب کبری(س) به زیبایی آن را معرفی کرد.

وی کربلا و امام حسین(ع) و زینب کبری(س) را معیار و ملاک ما برای مدیریت بحران دانست و اضافه کرد:‌ برای تحقق بیانیه گام دوم باید فکر و قلب زیبا داشته باشیم و باید از حضرت زینب(س) الگو بگیریم.

انتهای پیام
captcha