اخلاق الهی در تعامل با محیط سازنده به فعلیت می‌رسد
کد خبر: 3867138
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
مدرس حوزه و دانشگاه:

اخلاق الهی در تعامل با محیط سازنده به فعلیت می‌رسد

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی بیان کرد: از نگاه قرآن کریم، انسان موجودی است که روح الهی در او دمیده شده و بر اساس درون‌مایه‌های فطری می‌تواند در تعامل با محیط و فرهنگ سازنده، اخلاق الهی را در خویش فعلیت بخشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آمنه لطفیان سرگزی، محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی نماز و مهدویت، هفتم دی‌ماه در گفتمان دینی «لحظه‌های اذان و نماز از نگاه قرآن و عترت» که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: از نگاه قرآن کریم، انسان موجودی است که روح الهی در او دمیده شده و بر اساس درون‌مایه‌های فطری می‌تواند در تعامل با محیط و فرهنگ سازنده، اخلاق الهی را در خویش فعلیت بخشد.
وی بیان کرد: در حکومت مهدوی با صدای هر اذانی همه جا تعطیل می‌شود و قانون نماز است، یعنی وقت نماز همه کارها باید تعطیل شود نباید به انجام این فریضه الهی بی‌اعتنا و بی‌تفاوت بود و در هر پنج وعده که صدای اذان در شهر می‌پیچد، مساجد باید مملو از جمعیت باشد.
مدرس و مبلغ حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از رسالت‌های قرآنی، ارتقای دانش و بینش اولیاء و مربیان نسبت به ترویج فرهنگ تعالی‌بخش نماز و ارزش‌های دینی است.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: جوامع غربی، اصول تربیتی خود را بر پایه جدایی از معنویت، دین و یکتا‌پرستی طراحی کرده و به جای دین الهی، خرافات مدرن و جديد بشری را با هنرمندی خود به مردم منتقل می‌کنند در صورتی که شیوه تربیتی اسلام بسیار غنی و سرشار از مفاهیم عالی انسانی بوده که دارای خاستگاه وحی الهی در قرآن کریم و بر اساس سیره و روش اهل بیت(ع) است.
وی با تأکید بر پرداخت خمس، گفت: باید با پرداخت خمس و اقامه نماز حساب‌مان را با صاحب اصلی صاف،‌ و در و دیوار دل‌مان را گردگیری کنیم. خمس و نماز مثل یک نقشه هستند که به ما می‌گوید از کجا شروع کن، چگونه شروع کن و چگونه ادامه بده.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha