فعالیت ۵۷۶ کانون فرهنگی - هنری مساجد در کردستان
کد خبر: 3866544
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

فعالیت ۵۷۶ کانون فرهنگی - هنری مساجد در کردستان

گروه فرهنگی - کارشناس اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان گفت: ۵۷۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعالیت دارند که باید در سامانه فهما فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را ثبت کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، شنو نوری، کارشناس اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان شامگاه گذشته، سوم دی ماه در مراسم برگزاری کارگاه آموزشی کانون‌های مساجد در سقز اظهار کرد: سامانه فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) گامی نوین در راستای ارتقا و بهتر دیده شدن فعالیت کانون مساجد است که در حال آموزش آن در استان هستیم.
وی به فعالیت ۵۷۶ کانون مساجد در زمینه فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و افزود: کانون‌های مساجد باید در سامانه طرح ملی فهما ثبت‌نام کنند تا به این وسیله فعالیت‌های فرهنگی و هنری که انجام می‌دهند را به ثبت برسانند تا برای پایتخت فهما شدن امتیاز جمع‌آوری کنیم.
نوری اعلام کرد: برای ثبت‌نام در این طرح که در سراسر کشور تا ۲۵ دی فرصت باقی است، کانون‌ها هر چه زودتر ثبت‌نام خود را انجام دهند چون هر استانی که بیشترین امتیاز را به دست آورد به‌عنوان پایتخت فهما در کشور شناخته و معرفی خواهد شد.
کارشناس اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: سامانه فهما یک رویداد ملی در سطح مساجد کشور است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این مکان مذهبی ساماندهی می‌کند.
وی بابیان اینکه کانون‌های مساجد سامانه بچه‎های مسجد ثبت‎نام کنند، عنوان کرد: ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، مناسبت‌های ملی و مذهبی و فضای مجازی، رسانه و خلاقیت و نوآوری شاخص‌های این طرح هستند.
نوری افزود: بهره‌مند شدن مجموعه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد از الگوهای برتر شناخته‌شده در این رویداد یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی را به‌منظور آشنایی و نحوه کار با این سامانه برای مسئولان کانون‌های مساجد برگزار کردیم، یادآور شد: برای شهرهای قروه، دیواندره، دهگلان و سقز این کارگاه آموزشی امروز در سقز برگزار شد و برای مسئولان کانون در شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، کامیاران، مریوان و سروآباد نیز به‌زودی این کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha