تشکیل تمدن اسلامی با عبرت از گذشته انقلاب میسر می‌شود
کد خبر: 3863639
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

تشکیل تمدن اسلامی با عبرت از گذشته انقلاب میسر می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه خوی گفت: تشکیل تمدن اسلامی و ایجاد آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) تنها از طریق شناخت درست از گذشته انقلاب و عبرت از درس‌های گذشته میسر می‌شود.

تشکیل تمدن اسلامی با عبرت از گذشته انقلاب میسر می‌شودبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز، ۲۱ آذر، در جلسه اخلاق طلاب مدارس علمیه خوی با موضوع برداشت و تحلیل از بیانیه گام دوم که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب جوانان نقش موثری دارند و وظیفه حراست از انقلاب اسلامی برعهده این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه دو هدف تشکیل تمدن اسلامی و ایجاد آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) تنها از طریق شناخت درست از گذشته انقلاب و عبرت از درس‌های گذشته میسر می‌شود، افزود: اگر از این مسیر غفلت شود، دروغ جای حقیقت را گرفته و موجب انحراف باورهای مردم می‌شود.

امام جمعه خوی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تحریف انقلاب در آینده ادامه داد: هر چقدر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی زمان سپری شود، دشمنان با داستان‌پردازی و خیال‌پردازی سعی خواهند کرد واقعیت‌های انقلاب را وارونه نشان دهند که مقابله با این ترفندها وظیفه جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: این قشر از جامعه وظیفه دارند تا با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های مختلف جوانان را نسبت به اهمیت این بیانیه توجیه کرده و نقشه‌های شوم دشمنان را به جوانان در ادامه این مسیر نشان دهند.

حجت‌الاسلام شکوری با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را به مردم شناساند، خاطرنشان کرد: در کنار این دستاوردها باید به نسل جوان گفت که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به این موقعیت از چه خطرها و پرتگاه‌هایی با سربلندی بیرون آمده است.

وی با اشاره به اینکه تنها سختن گفتن و روشنگری در ارتباط با این دستاوردها برای مردم کافی نیست، عنوان کرد: علاوه بر این اقدامات باید برای ثبت وقایع و حوادث چهل سال گذشته انقلاب، کمر همت بست و در این راه از نویسندگان، هنرمندان، دانشگاهیان و سایر افراد توانمند کمک گرفت.

انتهای پیام
captcha