فیلم‌های کوتاه با موضوع کاهش آسیب‌ اجتماعی در سنندج نقد و بررسی شد
کد خبر: 3863630
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

فیلم‌های کوتاه با موضوع کاهش آسیب‌ اجتماعی در سنندج نقد و بررسی شد

گروه فرهنگی - فیلم‌های کوتاه تولید شده با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور عوامل آن شامگاه گذشته، 20 آذرماه در سینما بهمن سنندج مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در حاشیه نمایش فیلم‌های 100 ثانیه‌ای که شامگاه گذشته، 20 آذرماه در سینمای بهمن سنندج برگزار شد،  اظهار کرد: حوزه هنری در سال جاری اقدام به تولید ۱۴ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی کرده است.
وی افزود: اعتبار ساخت ۱۴ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای دیگر با همکاری اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان تا پایان سال توسط فیلم‌سازان مطرح این استان تولید می‌شود.
مرادی بیان کرد: یکی از برنامه‌های حوزه هنری استان این است که با زبان هنر در کنار بیان معضلات نسبت به ارائه راهکار و افزایش امید در جامعه ضمن هشدار، مسئولان و مردم را از خطرات این آسیب‌ها آگاه کند.
وی اعلام کرد: با توجه به علاقه مردم استان به فیلم و سینما و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ماه جاری روزهای چهارشنبه هر هفته بهترین فیلم‌های ایران و جهان در پردیس سینمایی بهمن سنندج نمایش داده می‌شود، سپس توسط کارشناسان و اساتید حوزه‌های مختلف اجتماعی موردبررسی قرار می‌گیرد.
رئیس حوزه هنری کردستان بابیان اینکه سرعت، شجاعت و جسارت سه خصوصیت اصلی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای است، اعلام کرد: فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای تیزر تبلیغاتی نیست بلکه همانند یک فیلم بلند از روایت، داستان، شروع، پایان، تیتراژ موسیقی و در کل تمام المان‌های یک فیلم کامل برخوردار است.
یادآور می‌شود؛ پس از اکران فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای تولیدی حوزه هنری کردستان یک پنل تخصصی با حضور گودرزی جامعه‌شناس خانواده و هیوا امین نژاد از هنرمندان توانمند سینمای استان برگزار و در پایان با لوح تقدیر از فیلم‌سازان تجلیل شد.
سرعت، شجاعت و جسارت سه ویژگی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای
مرادی ساخت فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: سرعت، شجاعت و جسارت سه خصوصیت اصلی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان، افزود: فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای تیزر تبلیغاتی نیست بلکه همانند یک فیلم بلند روایت، داستان، شروع، پایان، تیتراژ موسیقی و در کل تمامی المان‌های یک فیلم کامل را دارد.
وی فیلم‌ساز ۱۰۰ ثانیه‌ای را قدرشناس ثانیه‌ها ذکر و عنوان کرد: انتقال پیام در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطب با رعایت تمامی ویژگی‌های حرفه‌ای فیلم‌سازی با بهره‌مندی از ثانیه زمان محدود یک استعداد و هنر بالا را می‌خواهد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان، آسیب‌های اجتماعی را همانند آسیب‌های طبیعی چون سیل و زلزله ویرانگر بنیان خانواده دانست و ذکر کرد: تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی یک وظیفه همگانی است و باید در این زمینه تلاش‌ها مضاعف شود.
مرادی از قول مساعد اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری در خصوص تخصیص اعتبار برای ساخت ۱۴ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: در تلاشیم با زبان هنر در کنار بیان معضلات نسبت به ارائه راهکار و افزایش امید در جامعه ضمن هشدار، مسئولان و مردم را از خطرات این آسیب‌ها آگاه کنیم و قطعاً در این مسیر به نبال سیاه نمایی نیستیم.
وی با اشاره به علاقه مردم استان به سینما، بیان کرد: از ماه جاری چهارشنبه‌های آخر هر هفته بهترین فیلم‌های ایران و جهان در پردیس سینمایی بهمن سنندج نمایش و توسط کارشناسان و اساتید حوزه‌های مختلف اجتماعی موردبررسی قرار می‌گیرد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان، کشف استعدادهای هنری را از دیگر وظایف حوزه هنری عنوان کرد و گفت: چند روز پیش شاهد اکران فیلم کوتاه «دیگری» از دو جوان توانمند و بااستعداد «سامان حسین پور» و «آکو زندکریمی» در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج بودیم که یک اثر ۲۵ دقیقه‌ای بدون دیالوگ را به زیباترین شیوه ممکن تولید کرده بودند که با دیدن آن گذر زمان را نمی‌شد حس کرد. این هنرمندان زمانی از استعدادهایی بودند که توسط حوزه هنری کشف و پرورش یافتند و امروز افتخاری نه‌تنها برای استان بلکه برای کشور محسوب می‌شوند.
رئیس حوزه هنری در پایان یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که اعتبار ریالی و هزینه کردن در بخش هنر و فرهنگ سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن در اعتلای جامعه نمود پیدا می‌کند.
پس از اکران فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای تولیدی حوزه هنری کردستان یک پنل تخصصی با حضور دکتر گودرزی جامعه‌شناس خانواده و هیوا امین‌نزاد از هنرمندان توانمند سینمای کردستان برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدیه از فیلم‌سازان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha