جشنواره رفیق آسمانی، به مناسبت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان برگزار می‌شود
کد خبر: 3863576
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

جشنواره رفیق آسمانی، به مناسبت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی-مسئول انجمن نویسندگان استان هرمزگان گفت:جشنواره داستان نویسی کوتاه رفیق آسمانی به مناسبت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان، در دو بخش نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

علی بهرامشاهی، مسئول انجمن مولفان و نویسندگان استان هرمزگان در گفتگو با ایکنا گفت: در حوزه دفاع مقدس سوژه‌های بسیار متنوعی است که قابلیت تبدیل شدن به کتاب، فیلم، مستند و اقلام هنری گوناگون را دارد.
بهرامشاهی ادامه داد: جشنواره داستان نویسی کوتاه رفیق آسمانی با موضوع دفاع مقدس، شهدا، شهدای مدافع حرم، برشی از زندگی خانواده‌های شهدا، آزادگان و رزمندگان برگزار می‌شود.
مسئول انجمن مولفان و نویسندگان استان هرمزگان با بیان اینکه جشنواره رفیق آسمانی به مناسبت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با همکاری انجمن نویسندگان و مولفان هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاقمندان به ادبیات مکتوب، نویسندگی، فیلم‌نامه نویسی، شعر و .. می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه شهدا، مدافع حرم، خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان نیز خاطره‌های آن‌ها میتواند به داستان کوتاه تبدیل شود.
بهرامشاهی ادامه داد: یکی از بخش‌های جشنواره حوزه خاطره نویسی، داستان و روایت‌نگاری دفاع مقدس است که اگر گوشه‌ای از داستان و روایت نیز مرتبط با موضوع باشد مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
مسئول انجمن مولفان و نویسندگان استان هرمزگان گفت: علاقمندان در ۳ اثر می‌توانند ارثال به دبیر خانه داشته و در جشنواره شرکت کنند. 
بهرامشاهی افزود: در هر بخش به ۵ نفر از نوجوانان و بزرگسالان جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود که در مراسم اختتامیه اجلاسیه کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳ دی ماه است،خاطر نشان کرد: علاقمندان ‌می‌توانند آثار خود را از طریق شماره تلفن‌های ۰۹۱۷۲۸۲۲۷۸۶ و ۰۹۳۷۸۱۶۲۷۰۶ ‌در فضای مجازی با استفاده از پیام رسان‌های واتساپ، سروش، بله و ایتا ارسال کرده و یا به آدرس دفتر انجمن نویسندگان و مولفان واقع در خیابان آیت الله غفاری مراجعه کنند.
بهرامشاهی ادامه داد:متقاضیان در هر کدام از آثار مکتوب با مختصات حدود ۲ هزار کلمه بافونت زر ۱۴ در دو بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۸ سال) و بزرگسال می‌توانند شرکت کنند.
مسئول انجمن مولفان و نویسندگان استان هرمزگان گفت: سه نفر از داوران از استان هرمزگان و در صورت لزوم از شهرتهران نیز استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت و حمایت از این آثار وجود دارد، ادامه داد: مجموع آثار در قالب یک جلد کتاب منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha