پرهیز از سطحی‌نگری در فراگیری عقاید و معارف نماز
کد خبر: 3863136
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
پژوهشگر مرکز تخصصی نماز و مهدویت تأکید کرد:

پرهیز از سطحی‌نگری در فراگیری عقاید و معارف نماز

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی گفت: در فراگیری عقاید و معارف نماز نباید دچار سطحی‌نگری شویم؛ همان‌طور که در آسیب‌ها اول پیشگیری، دوم کاهش و بعد درمان را شامل می‌شود در ترویج فرهنگ عفاف و نماز، باید به ترتیب به سه رکن آشنایی، انس و عمل برسیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، 19 آذرماه در نشست دانشجویی «اقامه نماز در حکومت مهدوی» که در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: آرامش در دوست داشتن داشته‌های زندگی است؛ اگر داشته‌های‌مان را دوست بداریم، گرفتار چشمداشت به داشته‌های دیگران نخواهیم بود.
وی بیان کرد: زندگی مادی از عوامل نگرانی انسان‌هاست؛ اما ایمان به خدا که همیشه با زهد و پارسایی، گذشت و قناعت و عدم اسارت در چنگال زرق و برق زندگی مادی همراه است، به همه اضطراب‌های بی‌مورد پایان می‌دهد.
مدرس تفسیر و علوم حدیث سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه نماز هجرتی برای خودشناسی است، ادامه داد: با نماز واژه‌های معرفت را بر صفحه دل شرح می‌دهیم؛ ما در نماز می‌کوشیم تا به حضور قلب و تمرکز برسیم.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: در فراگیری عقاید و معارف نماز نباید دچار سطحی‌نگری شویم؛ همان‌طور که در آسیب‌ها اول پیشگیری، دوم کاهش و بعد درمان را شامل می‌شود در ترویج فرهنگ عفاف و نماز، باید به ترتیب به سه رکن آشنایی، انس و عمل برسیم.
وی با بیان اینکه مسجد مبدأ سفر به‌سوی هستی است، گفت: همان‌طور که شاگرد در برابر استاد باید رعایت ادب داشته باشد، رعایت این امر از جانب انسان در برابر پروردگار باید بیشتر باشد.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha