۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی عضو بسیج هستند
کد خبر: 3862176
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی عضو بسیج هستند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از عضویت ۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب ۱۹۷۹ واحد مقاومت بسیج آموزشگاهی خبر داد.

۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی عضو بسیج هستندبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، پنج‌شنبه، شانزدهم آذر در دیدار حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در انجمن اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان لرستان، گفت: پرورش انسان‌های بزرگی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند، طاهری خرم‌آبادی، شیخ عبدالرحمان لرستانی، شهیدان رحیمی، صادقی و ده‌ها شخصیت مبارز و انقلابی و بزرگ که همچون ستارگانی بر تارک فقه پویای ایران اسلامی درخشیده‌اند، بیانگر ریشه و اصالت این خطه است و دینداری و ولایت‌مداری این مردم غیور را ثابت می‌کند.

وی افزود: افتخار لرستان به سرداران سرافراز دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش‌ از شش هزار شهید و ۹۰۷ شهید دانش‌آموز و حدود ۱۸۰ شهید فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه در خصوص اهمیت سرمایه انسانی، اضافه کرد: سرمایه فیزیکی، مادی و طبیعی زمانی تحقق می‌یابد که سرمایه انسانی شایسته، خلاق، مبتکر و پویا تربیت شود.

وی با اشاره به این نظریه گفت: براساس این نظریه که از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ مطرح شد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش پُربازده‌ترین و سودمندترین سرمایه‌گذاری است و کشورهایی که ۲۰ درصد در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند از کشورهای توسعه‌یافته هم گوی سبقت را ربوده‌اند به‌طوری‌که در کشورهایی مثل ژاپن، کره‌جنوبی و فنلاند به ۴۵ درصد رفاه مردم و ۶ درصد رشد اقتصادی منجر شده است.

زینی‌وندمقدم با تأکید بر این‌که ستون و خیمه جامعه‌، آموزش و پرورش است، اضافه کرد: امروزه بر اساس همین نگاه، سند تحول بنیادین تدوین شده است و بر اساس این سند همه فعالیت‌ها و فرآیندهای آموزش و پرورش باید با رویکرد فرهنگی و تربیتی بوده و هدف این سند، پرورش و تربیت انسان تمام‌ساحتی و تحقق حیات طیبه در جامعه است.

وی با ضروری خواندن همکاری همه شرکای تعلیم و تربیت، معلم را به‌عنوان عنصر تحول، تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز معرفی کرد و با اشاره به این‌که آن‌چه در تعلیم و تربیت مهم است، فعالیت و مشارکت دانش‌آموزان است، گفت: هر انسانی به هر اندازه در تربیت و ساختن خود تلاش کند به همان اندازه سعادتمند است و به همان اندازه به سعادت جامعه کمک می‌کند و این خودسازی، امروز نیاز اصلی آموزش و پرورش است.

زینی‌وندمقدم با بیان این نکته که تشکل‌های دانش‌آموزی، مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش هستند و نقش بی‌بدیلی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان دارند، گفت: این تشکل‌ها باید چنین نقشی را ایفا کنند.

وی در ادامه با معرفی تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: هدف اصلی این تشکل‌ها ایجاد انگیزه، آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و ارتقای مشارکت آنان در تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تشکلات دانش‌آموزی استان را شامل بسیج دانش‌آموزی با ۱۶۰ هزار عضو در قالب ۱۹۷۹ واحد مقاومت آموزشگاهی، کانون‌های یاریگران زندگی با ۷۷۳ کانون در مدارس، همیار مشاور با ۹۰۰ نفر عضو زیر نظر مراکز مشاوره، سفیران سلامت با ۴۷ هزار و ۲۰۰ عضو زیرنظر مراقبان سلامت مدارس، پیشتازان با عضویت ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر و ۲۰۸۰ مربی، خبرنگاران پانا با ۱۳۰۰ نفر عضو در راستای سواد رسانه‌ای، شوراهای دانش‌آموزی با تعداد ۳۰۴۱ عضو شورای دانش‌آموزی در سراسر استان با عضویت ۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر، اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان با ۳۳۷ عضو فعال کیفی در یازده شهرستان استان عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha