عطر دعا و همراهی ثقلین در دومین روز جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 3861867
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

عطر دعا و همراهی ثقلین در دومین روز جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

گروه مسابقات ــ دومین روز از رقابت‌های سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با دعاخوانی، مناجات‌خوانی و همچنین برگزاری فینال رشته‌های قرائت و حفظ کل همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به شیراز؛ دومین روز از رقابت‌های سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان سراسر کشور با رشته حافظان کل در بخش بانوان و آقایان برگزار شد؛ رقابت‌هایی جذاب که برگزیدگان آن با امتیازهای نزدیک به هم به مرحله فینال راه پیدا کردند و در نوبت عصر همین روز، 13 آذرماه شاهد رقابت‌های تنگاتنگ این بخش بودیم.
همچنین در نوبت صبح امروز نیز متسابقان در رشته دعاخوانی و مناجات‌خوانی و گروه‌های تواشیح در بخش آقایان و رشته دعاخوانی و ترتیل در بخش بانوان، در دو سالن مجزا با هم رقابت کردند.
اما امروز حال و هوای مسابقات به دلیل برگزاری رشته تقریباً نوپای دعاخوانی و مناجات‌خوانی، رنگ و بوی دیگری داشت؛ مداحی، روضه و مرثیه‌خوانی در کنار اجرای فرازهایی از ادعیه مفاتیح‌الجنان از جمله برنامه‌های امروز بود. اجرای این بخش توجه به بحث عترت را در کنار قرآن به خوبی نمایان کرد و موجب شد تا بسیاری از حاضران در سالن با این نواها چشمانشان هر از گاهی بارانی شود.
در نوبت عصر نیز بلافاصله رقابت‌های فینال رشته حفظ آقایان در سالن 22 بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد؛ مرحله‌ای که طی آن چهار فینالیست آن میلاد عاشقی از وزارت بهداشت، محمد لایینی از وزارت علوم، سینا طباخی از دانشگاه آزاد و علی مستشاری‌راد از وزارت علوم باهم رقابت کردند و سرانجام یکی از آنها با اختلاف بسیار کم، از کسب رتبه اول تا سوم بازماند.
اما پس از این، رقابت بخش فینال رشته قرائت برگزار شد که طی آن به ترتیب قرعه مهدی سعادتی‌کیا، سیدمحمد حسینی‌پور، محمد‌مهدی کهکشان، یوسف جعفرزاده، محمدر‌ضا حقیقت‌فر، مهدی شایق، محمدجواد برخورداری و امیرحسین حیدری به تلاوت صفحه‌ای واحد از آیات قرآن پرداختند. این مرحله با قرنطیه قراء و قرعه مشترک از آیات 55 تا 61 سوره یونس همراه بود.
در ادامه در هر دو سالن آقایان، رقابت‌های حافظان پنج جزء انجام شد.
یادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه در حال برگزاری است. اختتامیه این جشنواره نیز، پنج‌شنبه، 14 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.
همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان راه پیدا می‌کنند که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دوسال یکبار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha