علوم قرآنی باشرافت‌ترین علوم است
کد خبر: 3861816
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
فرزند آیت‌الله بهجت:

علوم قرآنی باشرافت‌ترین علوم است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فرزند آیت‌الله بهجت در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: اکثر مردم آن علمی را بهتر می‌دانند که درآمد مادی بیشتری داشته باشد؛ اما بهترین و بالاترین علم، علمی است که مهندس همه عوالم در اختیار ما گذاشته و کلام خود اوست.

علوم قرآنی باشرافت‌ترین علوم استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام علی بهجت، فرزند آیت‌الله بهجت  13 آذرماه در نشست صمیمی با دانشجویان دانشکده علوم قرآنی قم درباره مقام انسان، شرافت قرآن و همراهی قرآن و عترت مطالبی را بیان کرد و گفت: خداوند بر بشر منت گذاشته و علم و کتابت را داده، لباس داده و امتیاز انسان این است که قوه ادراکی دارد که می‌تواند کلیات را درک کند و بفهمد از کجا آمده و به کجا خواهد رفت.
 
وی با بیان این که همه‌ مردم دنیا هم به دنبال علم هستند و می‌دانند که اگر عالم باشند بهتر از جاهل بودن است، افزود: البته اکثر مردم آن علمی را بهتر می‌دانند که درآمد مادی بیشتری داشته باشد؛ اما بهترین و بالاترین علم، علمی است که مهندس همه عوالم در اختیار ما گذاشته و کلام خود اوست، کلامی که موضوع کار شماست از او صادر شده و مخلوق خود اوست؛ شما در عالم کدام علم را پیدا می‌کنید که موضوعش اینقدر شرافت داشته باشد؟.
 
فرزند آیت‌الله بهجت به نقل از آیت‌الله بهجت که فرمودند: انسان در بین تمام موجودات اینقدر بالا رفته و آنقدر خداوند به او عظمت و شرافت داده است که از دهان او کلام خدا بیرون می‌آید یادآور شد: اگر انسان با کسب علم و آگاهی معرفت هم تحصیل کند و با کسب هر پله علمی یک پله از معرفت و کمال نفسانی هم کسب نماید دو بال علم و معرفت با هم انسان را بالا خواهد برد.
 
حجت‌الاسلام بهجت درباره همراهی قرآن کریم و اهل بیت(ع) بیان کرد: خداوند قرآن را نازل کرد و پیامبر(ص) را مبین قرآن قرار داد و فرمود: «وَ أَنْزَلْنا إِلَيْکَ الذِّکْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ ..» و پیامبر(ص) هم فرمود: «إنی تارک فیکم و الثقلین کتاب الله و عترتی ..» پیامبر(ص) فرمودند: همراه قرآن عترت را برای شما می گذارم و از خداوند متعال خواستم که عترت همراه قرآن باشد و بین آنها هیچ فاصله‌ای نیفتد و تا قرآن هست عترت هم باشد و خداوند هم اجابت کرد.
 
وی ادامه داد: بنابراین حجت خدا همیشه بین ما هست و ما باید خودمان را با او که امام زمان ماست میزان کنیم؛ ما معتقدیم امام دوازدهم هست اما غائب است چرا غائب است؟ از دست خود ما چرا که یازده امام را خداوند در اختیار ما قرار داد اما همه را کشتیم! آیا جا دارد که خداوند اکنون امام دوازدهم را نیز در اختیار ما بگذارد.
فرزند آیت‌الله بهجت در پایان خاطراتی از پدر بزرگوارشان نقل کرد و به سؤالاتی که دانشجویان داشتند پاسخ داد.
انتهای پیام
captcha