انتشار 45 اثر در مجله دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث/ فراخوان پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی
کد خبر: 3860118
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

انتشار 45 اثر در مجله دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث/ فراخوان پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سردبیر نشریه دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث با اشاره به رویکرد جدید این نشریه گفت: نشریه دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث از همه حوزویان و دانشگاهیانی که در حوزه قرآن و حدیث پایان‌نامه خود را دفاع کرده‌اند، برای انتشار گزارش علمی آن، دعوت می‌کند.

انتشار 45 مقاله در مجله دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث/ فراخوان پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهیحجت‌الاسلام حسنی، سردبیر نشریه دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: بیش از یک سال از آغاز فعالیت نشریه می‌گذرد و در این مدت چهار شماره به چاپ رسیده و شماره پنجم نیز در حال طی کردن مقدمات انتشار است.

وی افزود: با تلاش اعضای تحریریه و همکاران اجرایی فصلنامه دانش‌ها و آموزه‌ها، تاکنون بیش از 45 اثر علمی در قالب‌های مختلف مانند مقالات شناختی، فهرستی، نقد، تقریر، گفتگوی علمی و یادداشت‌های آزاد قرآنی و حدیثی، ارزیابی و در شمارگان مجله منتشر شده‌ است.

حسنی اضافه کرد: رویکرد مشاوره‌ای در ارزیابی آثار و تلاش برای ارتقای حداکثری آن‌ها از ویژگی‌های قابل عرضه این نشریه است. همچنین بهره‌گیری حداکثری از توان و تعهد اعضای محترم تحریریه در مسائل علمی و اجرایی مجله از دیگر نقاط قوت این حرکت علمی در عرصه قرآن و حدیث به شمار می‌رود.

وی افزود: پس از تکمیل فرایند پنجمین شماره از فصلنامه دانش‌ها و آموزه‌ها، تصمیم بر این شده که موضوع و قالبی جدید برای نشر علوم و معارف قرآنی و حدیثی مورد توجه قرار گیرد و برای انتشار گزارش پایان‌نامه‌های قرآنی و حدیثی که از مغفولات این عرصه به شمار می‌رود برنامه‌ریزی کنیم.

وی اظهار کرد: گاهی سختی دسترسی به محتوای رساله‌های علمی و پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی منجر به تولید آثار مشابه و اتلاف سرمایه‌های علمی و مالی فراوان شده است.

حسنی بیان کرد: تهیه گزارش علمی و کاربردی از یک پایان‌نامه می‌تواند افزون بر انتشار برآیند یک تلاش علمی گسترده، از کارهای تکراری نیز جلوگیری کرده و در مقابل، موضوعات پژوهشی دیگری را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.
سردبیر نشریه دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث اظهار کرد: نشریه دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث از همه حوزویان و دانشگاهیانی که در حوزه قرآن و حدیث پایان‌نامه خود را دفاع کرده‌اند، برای انتشار گزارش علمی آن، دعوت می‌کند.

وی افزود: این نشریه همچنین آمادگی انتشار پژوهش‌های علمی را در 24 قالبی که در شماره نخست این نشریه معرفی شده را دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌گیری از آثار منتشر شده و همچنین ارسال آثار از درگاه‌های (تارنمای مجلّه: majaleh-a.ir؛ ایمیل: Majaleh.d.a@Gmail.com و شماره تماس: ۰۹۲۱۴۳۱۲۶۵۱) استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha