دولتمردان جلوی گرانی و سوءاستفاده از وضعیت فعلی را بگیرند
کد خبر: 3858706
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
امام جمعه قم:

دولتمردان جلوی گرانی و سوءاستفاده از وضعیت فعلی را بگیرند

گروه سیاست و اقتصاد ــ آیت‌الله سعیدی در خصوص مطالبات و خواسته‌های مردم در راهپیمایی‌های روز گذشته گفت: دولتمردان و دستگاه‌های دیگر باید جلوی گرانی کمرشکن و سواستفاده از وضعیت فعلی را بگیرند تا مشکلات مردم را حل کنند.

دولتمردان جلوی گرانی کمرشکن را بگیرند/ لزوم تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) امروز، یکم آذرماه، در خطبه‌های نماز جمعه قم بیان کرد: اگر تقوا باشد همه اعمال انسان مورد پسند و پذیرش خدا قرار می‌گیرد هیچ کار ارزشی بدون تقوا ارزشمند نیست و اینکه تقوا را توصیه فرمودند برای این است که محتوای همه کارها و حرکات ما در ابعاد سیاسی اجتماعی و فردی و اجتماعی رنگ و بوی تقوا داشته باشد تا ارزش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه هرچه انسان عالم‌تر باشد اما اگر تقوا در علم او نباشد، نه تنها عالم واقعی نیست بلکه علم بدون تقو او را به تباهی می‌کشاند، افزود: در جریان‌شناسی عهد رسول گرامی اسلام(ص) به یکی از توطئه‌های شوم جریان کفر برخورد می‌کنیم که خداوند در قرآن می‌فرماید: «ما کان للمشرکین ان یعمرو مسجدالله شهدین علی انفسهم بالکفر اولئک حبطت اعملهم و فی النارهم خالدون؛ مشرکان که شاهد کفر خویشند حق ندارند مسجدهای خدا را آباد کنند. آن‌ها اعمالشان باطل است و در آتش جاودانند». سوره توبه/ آیه17.

امام جمعه قم با اشاره به آیه 34 سوره انفال اظهار کرد: بنابر توصیه قرآن مشرکین نباید در هیچ یک از امور مسجد در زمینه‌های اظهارنظر، مدیریت، سیاستگذاری و هدایا و نذورات و.. دخالت داشته باشند؛ فقط مردان باتقوا می‌توانند سرپرست امور مساجد باشند و کافران هیچ حقی در این زمینه ندارند حتی اگر بخواهند به عنوان خیرین مسجد هم باشند حقی ندارند زیرا مسجد برای خداست و جز خداباوران حق تعمیر و آبادکردن مساجد را ندارند.

خدمتگزاران مساجد، مراقب نفوذ منافقان باشند

وی در خصوص علت تمایل مشرکان و دشمنان برای دخالت در امور مساجد گفت: مسجد کانون توحید، نشر معارف اهل بیت(ع)، معروف و منکر را به مردم شناساندن و پرورش بسیجیان و.. است و مشرکین و منافقین با آگاهی از این کارکردهای مسجد قصد برهم زدن اهداف و رسالت مساجد را دارند؛ لذا به عنوان خادم و خدمتگزار نفوذ می‌کنند و مردم را به سمت اهداف خنثی از هر چیزی هدایت می‌کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: اینکه آشوبگران قرآن و مسجد را آتش می‌زدند به این علت است که با قرآن مشکل دارند و می‌دانند مسجد محل پرورش بسیجیان و موحدان و ایثارگران است لذا لازم است مسجدی‌ها مراقب نفوذ منافقان باشند؛ کاری که آمریکایی‌ها، صهیونیستی‌ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها با مسجدالحرام و مسجدالاقصی و مسجدالنبی انجام دادند بلای بزرگی بر سر مسلمانان آوردند.

سعیدی در خصوص سالروز ورود حضرت معصومه(س) کرد: ورود ایشان به شهر قم سبب شد که قم به عنوان پایگاه اصلی ترویح و نشر معارف اهل بیت(ع) معرفی شود اکنون باید همه مردم به خصوص قمی‌ها اجازه ندهند وضع ظاهری شهر که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز است، دچار ابتذال و ناهنجاری شود.

حاملهای انرژی در ایران ارزانترین قیمت را در سطح جهان دارد

وی گفت: در هفته جاری متأسفانه فتنه و آشوب ناشی از حرکت بسیاری از افرادی که خودفروخته بودند و از اعتراض به حق مردم از گرانی بنزین، حاشیه درست کردند، با ضدانقلابی‌ها هم پیاله بودند و بلوایی به پا کردند، اگرچه به نظر خیلی‌ها کوچک آمد، زیرساخت‌ها و پیچیدگی‌هایی داشت.

وی ادامه داد: حامل‌های انرژی در ایران ارزان‌ترین قیمت را در سطح جهان دارد، بر اساس مصوبه برنامه پنجم توسعه در بودجه سالانه اصلاح تدریجی قیمت بنزین به گونه‌ای که به مردم فشار نیاورد و منجر به گرانی و تورم افسارگسیخته نشود پیش‌بینی شده بود که متأسفانه با تعلل مجلس و دستگاه اجرایی این تصمیم به تعویق افتاد و از سوی دیگر کارت‌های سوخت نیز توسط وزارت نفت از چرخه خارج شد.

سعیدی تصریح کرد: در نتیجه همه این امور بخاطر اسراف در مصرف بنزین، قاچاق بنزین ارزان، لزوم مدیریت منابع مالی و ضرورت کمک‌های معیشتی به محرومین به ناچار این تصمیم کلان در جلسه سران سه قوه گرفته شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حمایت از تصمیم کارشناسی سران سه قوه برای صیانت از نظام اسلامی و حل معضلات مردمی را امری لازم می‌دانند و علی‌رغم تفاوت کارشناسی در این زمینه موافقت خود را با تصمیم سران سه قوه با قاطعیت و صراحت اعلام کردند؛ مواضع قاطع رهبری در همه موارد بر طبق شرع و قانون فصل الخطاب است و تجربه نشان داده مصلت کشور در پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

سعیدی افزود: ملت نیز با جدا کردن صف خود از آشوب طلبان در راهپیمایی‌های گسترده‌ای که در شهرهای مختلف در حال برگزاری است، بصیرت خود را نشان دادند، مردم بصیر و انقلابی قم نیز در راهپیمایی باشکوه روز گذشته بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب و شهدا و وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از رهنمودهای رهبری و بیزاری از آمریکایی‌ها و صهیونیست و دنباله‌های مزدور و ضدانقلابی‌های داخلی را اعلام کردند.

قدردانی امام جمعه قم

وی ضمن قدردانی از اقدام به هنگام و مخلصانه ملت بزرگ ایران در همه استان‌ها به ویژه استان قم، بیان کرد: همان گونه که همگان شاهد بودید توطئه گسترده در راه‌اندازی بلوا و آشوب و جنگ امنیتی و گسترش آن در تخریب اموال خصوصی ناکام ماند و نیروهای امنیتی و انتظامی و حضور به موقع ملت ایران این توطئه را خنثی کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع تولیدگران و کارآفرینان داخلی، گفت: همان گونه که معلوم است دشمن جنگ همه جانبه اقتصادی را علیه ملت ایران شدت بخشیده و راهکار پیروزی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن تحقق راهبرد صیانتی تقویت تولید ملی و کارآفرینی است که البته دور زدن تحریم‌ها نیز مهم است که جنبه تاکتیکی دارد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: تذکر حائز اهمیت در بیانات مقام معظم رهبری آن است که پیش از آن که کشور وارد سالمندی شود باید برای ایجاد ثروت پایدار برای کشور از  فرصت داشتن جمعیت جوان در این 20 سال پیش رو استفاده و پایه‌های خود را محکم کرد، بنابراین دولت مردان با تقویت اقتصاد، تشویق کارآفرینی و حمایت از فعالان اقتصادی و پیشبرد تولید و رونق ملی باید اقتصاد ایران اسلامی را در مقابل طراحی‌های دشمن ضدضربه و محکم کنند.

وی در خصوص مطالبات و خواسته‌های مردم در راهپیمایی‌های روز گذشته گفت: دولت‌مردان و دستگاه‌های دیگر باید جلوی گرانی کمرشکن و سواستفاده از وضعیت فعلی را بگیرند تا مشکلات مردم را حل کنند؛ در این روزها که به علت مسائل امنیتی ارتباط اینترنتی قطع شده شاهد بودیم که ارتباط دشمنان با عوامل و مزدوران داخلی آنان قطع شده و از سوی دیگر پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی بومی فعال و اثرگذار بودند که این نشان می‌دهد که تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات دست دشمن را در دست اندازی به فضای مجازی و ایجاد فساد و تخریب افکار عمومی قطع می‌کند.

انتهای پیام
captcha