حرمت قم حفظ شود/ بی حجابی زیبنده این شهر نیست
کد خبر: 3858297
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
حجت‌الاسلام نظری منفرد:

حرمت قم حفظ شود/ بی حجابی زیبنده این شهر نیست

گروه اجتماعی ــ استاد حوزه علمیه گفت: شهر قم یک شهر و مکان مقدس و خاکش نیز قابل احترام است؛ ساکنان آن موردتوجه اهل‌ بیت(ع) هستند لذا باید حرمت آن حفظ شود.

حرمت قم حفظ شود/ بی حجابی زیبنده این شهر نیستبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد، شامگاه سه‌شنبه 28 آبان در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز ورود بانوی کرامت به شهر مقدس قم، اظهار کرد: قم از شهرهای اسلامی است که تاسیس این شهر بعد از ظهور دین اسلام در شبه جزیره عربستان بوده است.
وی افزود: در کتاب جغرافیایی «معجم البلدان» تاریخ تاسیس شهر قم در سنه ۸۳ هجری نوشته شده است که مصادف با دوره امامت امام سجاد(ع) و همزمان با حاکمیت عبدالملک مروان در شامات و حکمرانی حجاج بن یوسف در عراق است.
نظری منفرد اظهار کرد: طی جنگی که در عراق میان حجاج و عده‌ای از مردم و شیعیان صورت گرفت بعد از غلبه حجاج عده‌ای از شیعیان به این منطقه آمده و قم را تاسیس کرده که اصالت یمنی داشته‌اند.
وی تاکید کرد: بنابر آنچه که در تاریخ ذکر شده قبل از تاسیس شهرقم هفت روستا در این منطقه بوده که جمعیت این روستاها با جمعیت قبیله‌ای که از کوفه آمده بودند سبب شد این شهر تاسیس شود و سپس قبیله اشعریون نیز به این جمعیت اضافه شد و شهر قم رشد و ترقی کرد و به سرعت به محل و پناهگاه شیعیان و مومنین تبدیل شد.
این استاد حوزه علمیه گفت: بنابر روایت امام صادق(ع) زمانی خواهد رسید که شهر کوفه تخریب خواهد شد و علم از کوفه به شهر قم منتقل و از این شهر به سایر بلاد منتشر خواهد شد و در این شهر خانمی از فرزندان ما اهل‌ بیت(ع) مدفون خواهد شد که شیعیان به شفاعت این خانم وارد بهشت خواهند شد.
نظری منفرد افزود: زمان صدور این روایت قبل از تولد پدر گرامی حضرت معصومه(س) است و این در حالی بوده که شهر کوفه دارای جمعیت کثیر و یکی از شهرهای بزرگ اسلامی بوده است.
وی تصریح کرد: شیعیان، مومنان، عالمان و محدثین بسیار بزرگی در این شهر مدفون هستند و باید قدر این نعمات به‌درستی دانسته شود.
نظری منفرد تاکید کرد: حضرت معصومه(س) زمانی‌که در شهر ساوه بیمار شدند به سمت قم عزیمت کرده و در منزل موسی بن خزرج از بزرگان این شهر، سکنی گزیدند.
وی یادآور شد: شهر قم یک شهر و مکان مقدس و خاکش نیز قابل احترام است و باید حرمت این فضا و این مکان به‌درستی نگه‌داشته شود چراکه این شهر و ساکنان آن مورد توجه اهل‌ بیت(ع) هستند و انجام منکرات و بی‌حجابی زیبنده این شهر مقدس نیست.
انتهای پیام
captcha