کتاب «شیر دارخوین» فیلمنامه می‌شود
کد خبر: 3856948
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

کتاب «شیر دارخوین» فیلمنامه می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس انجمن سینمای جوانان استان قم گفت: در تلاش هستیم تا نمایشنامه و فیلمنامه زندگی شهید جواد دل‌آذر را با استفاده از کتاب «شیر دارخوین» تهیه کنیم.

کتاب «شیر دارخوین» فیلمنامه می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، رضا ابوذر، نویسنده، کارگران و رئیس انجمن سینمای جوانان استان قم 22 آبان طی سخنانی در نشست «کتابخوان» در قم با اشاره به ویژگی‌های کتاب «شیر دارخوین» اظهار کرد: فاطمه دولتی نویسنده این کتاب به شیوه‌ای مطلوب و با استفاده از ابزار نوشتن، داستان زندگی شهید جواد دل‌آذر را به تصویر کشیده است.

وی با خواندن یکی از بخش‌های کتاب شیر دارخوین با عنوان «منم غلام علی» تصریح کرد: اکنون در تلاش هستیم تا نمایشنامه و فیلمنامه زندگی شهید جواد دل‌آذر را با استفاده از این کتاب تهیه کنیم.

معرفی پایی که جا ماند

همچنین حسن مالکی نژاد در این نشست ضمن معرفی کتاب «پایی که جا ماند» برگرفته از یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور از زندان‌های داخلی عراق، آن را روایت‌ بی‌نظیر حسینی ‌پور از زندان‌های‌ عراق  دانست و اظهار کرد: این شخصیت در سن ۱۶ سالگی در جزیره مجنون به اسارت رسید و خاطرات اسارت خود را در این کتاب ماندگار کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کتاب «پایی که جا ماند» فرموده‌اند که تاکنون هیچ کتاب و سخنی ندیده و نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت رزمندگان ما در چنگال بعثی‌ها را به این شیوه مطلوب به تصویر کشیده باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سید ناصر حسینی‌پور در کتاب «پایی که جا ماند» مخاطب را با اعماق احساسات و اندیشه‌های خود همراه می‌کند، گفت: این شخصیت در نوشته‌های عنصر صداقت را به شیوه مطلوب مورد توجه قرار داده و هر آنچه که به چشم دیده را در کتاب به ثبت رسانده است.

مالکی نژاد ادامه داد: نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» از یک منظر صبر، استقامت و بردباری جوانان انقلابی که برگرفته از توکل و اعتقاد جوانان است و از منظر دیگری سختی‌های دوران دفاع مقدس به ویژه دوران اسارت رزمندگان را به شیوه مطلوب به تصویر کشیده است.

وی اضافه کرد: اینکه یک فرد ۱۶ ساله در دوران اسارت نیز به این فکر می‌کند تا خاطرات خود را به ثبت رسانده و ماندگار کند نشان از دغدغه‌مندی یک نوجوان انقلابی است و اکنون ما باید به دنبال ترویج این نوع دغدغه‌مندی‌ها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم توضیح داد: افرادی که دست به قلم هستند باید به صورتی قلم بزنند که در روز قیامت سر خود را بالا گرفته و همانند سید ناصر حسینی‌پورها بگویند که با کتاب و نوشته خود توانسته‌اند افراد بسیاری را آگاه و به سمت روشنایی هدایت کنند.

معصومه ظهیری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور هم با اشاره به کتاب «طریق زندگی» برگرفته از آموزه‌های آیت‌الله خوشوقت، عنوان کرد: این عالم دینی در زنجان متولد شد و ۱۳ سال در قم علوم دینی را فرا گرفت تا اینکه در نهایت درس اخلاق خود را در تهران به طلاب و عموم جامعه ارائه کرد که مجموع این مباحث در کتاب طریق بندگی جمع‌آوری شده است.

وی افزود: اگر سیره اهل‌بیت(ع) را با آموزه‌های قرآن عجین کنیم آن سیره برای ما سبک درست می‌کند و این سبک است که می‌تواند جامعه را به سمت سعادت و موفقیت هدایت کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه اعتقاد زمینه عمل صالح را برای انسان فراهم می‌کند، بیان کرد: در فصول مختلف کتاب طریق زندگی به اصول و مسیرهای رسیدن به سبک زندگی اسلامی از جمله مبنای اصلی رفتارها و افکارها اشاره شده است.

انتهای پیام
captcha