کتاب سینما، دین و سیاست منتشر شد
کد خبر: 3855657
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

کتاب سینما، دین و سیاست منتشر شد

گروه فرهنگی ــ کتاب سینما، دین و سیاست از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

کتاب سینما، دین و سیاست منتشر شدبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، عباسعلی متولیان دبیر انجمن سواد رسانه طلاب گفت: کتاب سینما، دین و سیاست توسط رئیس این انجمن و استاد گروه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی به رشته تحریر درآمده است.
وی افزود: رفیع الدین اسماعیلی درباره تالیف کتاب معتقد است که سینمای ایران، خصوصاً سینمای پس از انقلاب، اثرگذارترین، پرمخاطب ترین و البته موفق ترین شاخه هنر در ایران معاصر بوده است و پس‌از گذشت چهار دهة پرفراز و نشيب از انقلاب اسلامي ايران، ترسيم جریان های سینمایی موجود و ارزيابي آنها مي‌تواند به درك آن كمك كند.
دبیر انجمن سواد رسانه طلاب دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در کتاب سینما، دین و سیاست، جریان سینمای دینی در سینمای پسا انقلاب اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: پس از انقلاب به علت پُررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی هم در زندگی و زیست‌ سیاسی اجتماعی مردم، هم در افکار هنرمندان متعهد و هم در اولویت‌های سیاست‌گذاران، جریان سینمای دینی به عنوان پاسخی هنری سیاسی به یک تقاضای اجتماعی، کم‌کم به وجود آمده و تا به امروز نیز در میدان سینما حضوری نسبتاً فعال دارد.
وی یادآوری کرد: بافت اجتماعی، زمینه تاریخی و دولت ها نقش جدی در فراز و فرود جریان سینمای دینی دارد که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به مراکز فروش بوستان کتاب در قم، تهران، مشهد و اصفهان و یا سایت www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.
همچنین علاقه‌مندان جهت اطلاع از فعالیت‌های انجمن‌های هنری طلاب معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در آن می‌توانند به پرتال دفتر تبلیغات اسلامی به نشانی www.DTE.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha