محافل قرآنی در دانشگاه‌ها حمایت شوند
کد خبر: 3854223
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

محافل قرآنی در دانشگاه‌ها حمایت شوند

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ نفر اول بخش قرائت قرآن پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی، قرآن را مهترین عامل و منبع رسیدن به سعادت دانست و تأکید کرد: حمایت و پررنگ کردن محافل قرآنی و قرار دادن واحدهای درسی همچنین معرفی این مجالس به واحدهای آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور کمک شایانی در معرفی قرآن به جوانان و جذب حداکثری آنان دارد.

محافل قرآنی در دانشگاه‌ها حمایت شوند/ سبک زندگی قرآنی؛ تنها راه سعادتملیحه نوروزی جاهد، قاری برگزیده پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در مورد حضور در این مسابقات گفت: دانشجوی کارشناسی مدیریت فرهنگی دانشگاه حضرت جوادالائمه استان یزد هستم که در این دوره از مسابقات توفیق حضور یافتم و به عنوان نفر اول بخش قرائت تحقیق برگزیده شدم.

وی افزود: در مقطع دبیرستان افتخار خدمت در معاونت پرورشی را دارم و در سال‌های گذشته موفق به کسب ۷۳ رتبه برتر استان و کشوری در رشته‌های قرآنی شدم که بخش اعظم آن را مدیون اساتید بزرگوارم هستم.

این قاری ممتاز کشور بیان کرد: عوامل موفقیت در هر امری یقینا توکل و توسل و تلاش برای رسیدن به اهداف مقدس خواهد بود و فرهنگ قرآنی جاذبه و ظرفیت جذب مخاطبان عام و خاص را داراست.

بهره‌مندی از جلوه‏‎های هنری

نوروزی‌جاهد بیان کرد: استفاده از اساتید برجسته با استفاده و بهره‌مندی از جلوه‏‎های هنری، رسانه‌ای و تولیداتِ به‌روزعلاوه بر مخاطب خاص، می‌تواند آحاد جامعه و جوانان را با زیبایی‌های این ودیعه الهی آشنا کند.

وی گفت: مسابقات قرآنی در سطوح گسترده و تکریم متسابقین، استفاده از نغمات قرآنی، حمایت و پررنگ کردن محافل قرآنی و قرار دادن واحدهای درسی همچنین معرفی این مجالس به واحدهای آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور کمک شایانی در معرفی قرآن به جوانان و جذب حداکثری آنان دارد.

نفر اول مسابقات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: کاربردی کردن مباحث قرآنی در جامعه جز در عمل به آیات الهی میسور نخواهد بود؛ آمر و عامل بودنِ تک تک افراد جامعه سبب نشرِ رفتار قرانی و نزدیک شدن به سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) خواهد شد و به دنبال آن آرامش روحی که گم شده محافل امروزی بشر است حاصل می‏‎شود.

وی گفت: قرآن کتابی است که راهکارهای عملی برای سعادت بشر نشان می دهد و خداوند با زبانی ساده، مکارم اخلاق و سبک زندگی سالم و نزدیک شدن به مقام والای انسانیت را در آن  آموزش داده است.

نوروزی‌جاهد با ذکر این مطلب که باورها و اندیشه‌ها است که ریشه‌های سبک زندگی را می‌سازد، بیان کرد: مهم‌ترین اصول سازنده سبک زندگی، اعتقاد به خدا، نبوت و امامت و معاد در بخش اعتقادی و پیاده کردن سبک زندگی قرآنی در عمل است و مجموعه این دو با هم زندگی را شاداب و در عین نشاط، آرامش‌بخش می‌کند.

سبک زندگی بر مبنای قرآن

این قاری دانشجو بیان کرد: در بیان ساده‌تر اگر همه اجزای خانواده خصوصا زوجین از ابتدای زندگی، مبنای رفتار خود را براساس مبانی قرآنی پایه‌ریزی کنند و آیات تکریم مقام والدین و فرزندان را در عمل اجرا کنند و وقتی کرامت انسانی در خانواده حفظ شد هرگز ارکان خانواده متزلزل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز فضای مجازی مسیرهای انحرافی را پیش روی سبک زندگی خانواده‌ها قرار داده است و ماحصل آن افزایش طلاق، ناسازگاری، فرار فرزندان از خانواده و ... است.

نوروزی‌جاهد گفت: زندگی‎های سخت امروز با خُلق نبوی، شیرین و با مهر زهرایی ارزشمند، با عدالت علوی، آرام و با بخشش حسنی، محترم و با شهامت حسینی مقتدر می‌شود و این سلاله پرنور، امتدادی تا زندگی مهدوی با راهکارهای بسیار برای خوشبختی دارد و کاش از این قافله دور نمانیم.

انتهای پیام
captcha