فضای اماکن ورزشی اخلاقی باشد
کد خبر: 3851661
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

فضای اماکن ورزشی اخلاقی باشد

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که سلامت، امانت‌داری، حفظ ارزش‌ها و اخلاق شروط تأثیرگذاری جامعه ورزشی هستند، گفت: یکی‎از شروط لازم برای تأثیرگذاری و موفقیت در ورزش، حاکمیت اخلاق و اخلاق‌مداری است.

شروط تاثیرگذاری جامعه ورزشیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، سه‌شنبه، سی ‎ام مهرماه در دیدار با جامعه ورزشی استان، اظهار کرد: ورزشکاران بر جسم و روح انسان تأثیرگذار هستند.

وی با ذکر این مطلب که هر شخصی به‌صورت ذاتی به‌دنبال الگو است، اضافه کرد: خداوند وقتی انسان را آفرید برای آن الگو تعریف کرد. انبیا الگوی بشر هستند و هدف از انتخاب الگو این است که انسان زندگی و منش خود را مطابق با الگو قرار دهد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که ورزشکاران قشر تأثیرگذار و الگوی جامعه هستند، گفت: تأثیرگذاری و الگو بودن برای ورزشکاران مسئولیت‌آور است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که اولین مسئولیت یک تشکیلات ورزشی سلامت است، اضافه کرد: هدف از ورزش سلامت و عافیت است و موفقیت جامعه ورزشی در سلامت اخلاقی و جسمی و روحی است.

امام جمعه خرم‌آباد دومین شرط تأثیرگذاری جامعه ورزشی را امانت‌دار بودن دانست و با بیان این‌که فرزندان مردم امانت هستند، گفت: ورزشکار جوانمرد است و جوانمردی در امانت‌داری است و این جوانمردی و فتوت باید حفظ شود؛ چراکه مولای ورزشکاران مولای متقیان است.

جای خالی ساعت ورزش در ادارات

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که هیئت ورزشی پناهگاه و مأمن مردم است، اضافه کرد: شرط سوم برای تأثیرگذاری و موفقیت در ورزش حاکمیت اخلاق و اخلاق‌مداری است فضای اماکن ورزشی اخلاقی باشد؛ چراکه سلامت در اخلاق است.

وی شرط دیگر تأثیرگذاری و الگو بودن در ورزش را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و با تأکید بر این‌که جامعه ورزشی ما انقلابی است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی ضدارزش و کودک‌کش است و به زن و کودک رحم نمی‌کند مگر می‌شود ورزشکار ما با رژیم صهیونیستی مسابقه بدهد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که قهرمانی در ارزش‌ها است و کسی‌که ارزش‌ها را حفظ کرده قهرمان است، اضافه کرد: ورزش جمهوری اسلامی ایران آمیخته با معنویت و ارزش‌ها شده است اهل ورزش اهل نماز و بندگی خداوند متعال هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که ورزشکار ما در مسابقات بین‌المللی سفیر اخلاق و حافظ ارزش‌ها است، اضافه کرد: اخلاق در ورزش جایگاه خوبی پیدا کرده است ورزشکار جمهوری اسلامی ایران دارای هویت مستقل و فرهنگ ناب اسلامی است.

امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی ورزش همگانی، بیان کرد: ترویج فرهنگ همگانی بر عهده ورزش و جوانان است چراکه شرایط زندگی طوری است که تحرک‌ها کم ‌شده است و طبیعتاً نیازمند به گسترش ورزش همگانی هستیم.

این مفسر قرآن با تاکید بر ایجاد مشوق‌ها برای گسترش ورزش همگانی، گفت: در ادارات، کارخانه‌ها، کارمندان و اقشار مختلف ساعتی با عنوان ساعت ورزش اختصاص یابد.

انتهای پیام
captcha